کد خبر: 611841
تاریخ انتشار :

جواد آرین منش: هیچ زنی تایید صلاحیت نمی‌شود

جواد آرین منش: هیچ زنی تایید صلاحیت نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جواد آرین منش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات 1400 اظهار کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در مورد انتخابات 1400 وجود دارد مساله مشارکت حداکثری است، رهبری انقلاب همواره سیاستی که بر آن تاکید داشته‌اند مشارکت حداکثری بوده و طبیعتا در شرایط کنونی با مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند و نارضایتی‌هایی که در حوزه اقتصاد و معیشت وجود دارد قدری اعتماد مردم نسبت به حاکمیت کاهش پیدا کرده و بیم آن می‌رود که مردم مشارکت حداقلی در انتخابات داشته باشند. در این شرایط عوامل مختلفی می‌تواند در حضور مردم انتخابات تاثیرگذار باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه یکی از این‌ موارد ورود همه سلایق سیاسی و گروه‌های مختلف به جریان انتخابات و معرفی کاندیدا از سوی آنهاست، افزود: مورد دیگر نقش شورای نگهبان است، اگر این شورا به گونه ای عمل کند که همه سلایق سیاسی بتوانند نماینده‌ای در انتخابات داشته باشند طبیعی است که سطح مشارکت را بالا خواهند برد.

وی مورد بعدی را مربوط به نقش رسانه‌ها و تبلیغات به ویژه در رسانه ملی دانست و افزود: رسانه ملی میتواند نقش ویژه‌ای در جریان انتخابات با میدان دادن به سلایق مختلف و برگزاری مناظرات انتخاباتی ایفا کند و اینگونه بر رونق انتخابات بیافزاید و سطح مشارکت را افزایش بدهد.

اصلاح‌طلبان با ایجاد نهاد اجماع‌ساز گام اول را برداشتند

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان با تشکیل نهاد اجماع‌ساز گام اول برای ورود به انتخابات را برداشتند، تصریح کرد: ورود اصلاح طلبان در انتخابات میتواند بر رونق انتخابات بیافزایند.

آرین‌منش در پاسخ به این سوال که کار کدام جریان را در انتخابات پیش رو برای پیروزی در انتخابات سخت تر می‌دانید، ادامه داد: اصولگرایان دغدغه رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان را در مقایسه با اصلاح‌طلبان بسیار کمتر دارند، تصمیم‌گیری برای اصلاح‌طلبان تا بعد از بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان کار دشواری است و قبل از آن نمی‌توانند به جمع‌بندی برسند بنابراین آنها تنها می‌توانند از میان کسانی گزینه نهایی خود را انتخاب کنند که شورای نگهبان تایید خواهد کرد و این مساله قدری تصمیم‌گیری آن‌ها را دچار تاخیر می‌کند و دستشان بسته‌تر و با محدودیت بیشتری مواجه هستند. به ویژه آنکه عملکرد 8 سال گذشته دولت به حساب اصلاح طلبان نوشته می شود.

با رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام انتخابات رقابتی‌ می‌شود

وی ادامه داد: اگرچه تحریم‌های ظالمانه امریکا نقش بسیار زیادی در ایجاد مشکلات کشور داشت، اما نتیجه‌ی آن برای مردم خیلی متفاوت نیست، مردم خروجی دولت را در جهت تحقق وعده های داده شده نمی‌بینند و این مساله کار را برای جریان اصلاحات کمی دشوارتر کرده است، از نظر من جلب اعتماد مردم از سوی اصلاح‌طلبان این دوره کمی سخت‌تر و دشوارتر از جریان اصولگراست.

این نماینده پیشین مجلس درباره‌ی تاثیر برجام بر روند انتخابات، بیان کرد: اگر بازگشت امریکا به برجام و رفع تحریم‌ها در کوتاه مدت اتفاق بیافتد و گشایشی در اقتصاد کشور ایجاد شود و چشم‌انداز مثبتی از توسعه روابط ایران با اروپا و امریکا مشاهده شود، شانس برد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر خواهد بود و این مساله امکان ایجاد فضای رقابتی را بیشتر خواهد کرد.

هیچ زنی تایید صلاحیت نمی‌شود

آرین‌منش درخصوص گمانه‌زنی‌ها نسبت به حضور زنان در انتخابات اظهار کرد: به نظر من شورای نگهبان هیچ کاندیدای زنی را تایید نخواهد کرد و در قانون انتخابات همه جا صحبت از رجال سیاسی است، ممکن است کلمه رجال تفسیر متفاوتی داشته باشد و شورای نگهبان اعلام کند که ثبت نام زنان بلامانع است اما مساله مهم حضور کاندیداهای زن و تایید صلاحیت آنها برای حضور در انتخابات است که من این مساله را بسیار بعید میدانم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها