کد خبر: 611846
تاریخ انتشار :

خشم شدید آمریکا از حمله راکتی به اربیل + جزئیات

خشم شدید آمریکا از حمله راکتی به اربیل + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه عراق دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما از حمله راکتی به اقلیم کردستان عراق خشمگین شده‌ایم. گزارش‌های اولیه از کشته شدن یک مقاطعه کار غیرنظامی و زخمی شدن چندین تن از اعضای ائتلاف از جمله یک عضو ارتش آمریکا و چندین پیمانکار آمریکایی حکایت دارند. ما به خانواده پیمانکار غیرنظامی کشته شده در این حمله تسلیت گفته و با عراقی‌های بیگناه و خانواده‌های آنها که از این اقدامات خشونت آمیز بیرحمانه لطمه می‌بینند، همدردی میکنیم.

پیشتر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در پیامی توییتری از رایزنی با بلینکن درباره این حمله راکتی و توافق برای هماهنگی نزدیک روی تحقیقات خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد: من با نخست وزیر دولت اقلیم کردستان برای گفت و گو درباره این حادثه و اعلام حمایت‌مان از تمام تلاش‌ها برای بررسی و پاسخگو کردن مسببان آن تماس داشتم.

در پی حمله راکتی دوشنبه شب به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل یک تن کشته و ۶ تن زخمی شدند. گروه "سرایا اولیاء الدم" مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. این مرگبارترین حمله به نیروهای ائتلاف آمریکایی ظرف یک سال اخیر در عراق بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها