کد خبر: 611869
تاریخ انتشار :

احتمال ریاست دائمی بهزاد نبوی بر نهاد اجماع‌ساز اصلاحات + جزئیات

احتمال ریاست دائمی بهزاد نبوی بر نهاد اجماع‌ساز اصلاحات + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بهزاد نبوی مدیر، سیاست‌مدار و نیروی تشکیلاتی با تجربه‌ای است و می‌تواند هر مجموعه‌ای را مدیریت کند.

محمد خون‌چمن، دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی با اشاره به احتمال ریاست دائمی بهزاد نبوی بر نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، گفت: احتمال اینکه بهزاد نبوی در نهایت به عنوان رئیس این نهاد انتخاب شود بسیار بالاست. نبوی مدیر، سیاست‌مدار و نیروی تشکیلاتی با تجربه‌ای است و تمام ویژگی‌های فردی که بتواند مجموعه را مدیریت کند دارد و اگر اکثریت بر روی ریاست بهزاد نبوی اجماع کنند سایرین هم مجبور به تبعیت از اکثریت هستند.

او با اشاره به نقش احزاب در حضور پررنگ مردم در انتخابات هم ادامه داد: طبعا ابتدا احزاب باید در انتخابات فعال باشند و نامزد خود را ارائه دهند، اگر نامزد داشته باشند طبیعتا انگیزه برای شرکت در انتخابات دارند و نیروهای خود را در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال می‌کنند و با فعال شدن آنها بستر و امید برای حضور مردمی فراهم خواهد شد. بنابراین نخستین ضرورت این است که احزاب نامزد داشته تا برای حضور در انتخابات و فعال شدن هم انگیزه داشته باشند.

خون چمن در این باره که آیا سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان کاهش داشته است؟ افزود: در اینکه سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان کاهش یافته شکی وجود ندارد، زیرا با توجه به فضایی که در کشور در طی دو دهه گذشته ایجاد شده است اصلاح‌طلبان نامزدهای اصلی خود را نداشته و مطالباتشان به صورت حداقلی بوده است و با همین مطالبات حداقلی مشارکت حداکثری را در انتخابات رقم زده‌اند؛ طبیعی است که وقتی نامزدهای اصلی اصلاح طلب در انتخابات حضور نیابند مطالبات جریان اصلاحات هم محقق نخواهد شد و این به مرور زمان موجبات ناامیدی مردم را فراهم خواهد کرد و افکار عمومی هم نسبت به اصلاحات بد بین خواهد شد.

دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی، افزود: اما مهم این است که این افکار عمومی حتی اگر از اصلاح‌طلبان هم ناامید شوند به سمت اصولگرایی نخواهند رفت؛ معتقدم اگر اصلاح‌طلبان نامزد مناسبی داشته باشد هم در شوراها و هم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهند شد. نامزد مناسب یعنی فردی که اصلاح طلب حقیقی باشد و افکار عمومی هم نسبت به او دید منفی نخواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها