کد خبر: 611908
تاریخ انتشار :

روسیه: هیچ برنامه ای برای دیدار پوتین و بایدن وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در یک کنفرانس خبری گفت: هیچ برنامه ای برای دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا وجود ندارد.

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری در این رابطه گفت: تا این لحظه هیچ برنامه ای برای دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا وجود ندارد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهور روسیه در توضیح بیشتر این موضوع گفت: قبل از دیدار روسای جمهور دو کشور، چندین سال گفتگوی سخت در سطح مقامات ارشد دو کشور پیش رو است. خلع سلاح یکی از این موارد است؛ مذاکراتی میان مقامات دو کشور در جریان است اما تا کنون درباره این موضوع (دیدار روسای جمهور دو کشور) بحثی انجام نشده است.

در تاریخ ۲۶ ژانویه پوتین و بایدن در مقام روسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا بصورت تلفنی با یکدیگر صحبت کرده بودند که گفتگوی آنها ۳۵ دقیقه طول کشیده بود.

در روزهای اخیر اما پافشاری آمریکا برای توقف پروژه گازی نورد استریم ۲ موجب شده تا به نوعی بار دیگر شاهد اوج گیری تنش ها میان مسکو و واشنگتن باشیم.

آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی قصد دارند تا از طریق اعمال تحریم این پروژه را متوقف کنند. در همین رابطه پسکوف امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: می دانیم که، متاسفانه، هم بروکسل و هم آمریکا با پشتکاری کاملاً شِیدا گونه، در حال رایزنی برای تحریم روسیه هستند و این چیزی است که به مذاق ما خوش نخواهد آمد و از آن استقبال نمی کنیم. بنابراین، امیدواریم که عزم سیاسی برای تداوم مذاکره دوام بیاورد

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها