کد خبر: 611919
تاریخ انتشار :

کنایه اردوغان به غرب درباره کشته شدن غیرنظامیان ترکیه‌ای

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (سه‌شنبه)، در نشست حزب عدالت و توسعه این کشور به واکنش محدود کشورهای غربی به کشته شدن غیرنظامیان ترکیه‌ای در شمال عراق واکنش نشان داد.

اخیرا، آنکارا اعلام کرد که ۱۳ شهروند این کشور در منطقه «گارا» در شمال عراق به دست عناصر حزب کارگران کردستان کشته شده‌اند و واشنگتن نیز در واکنش به این گزارش، اعلام کرد که در صورت اثبات دست داشتن پ‌ک‌ک‌ در این اقدام، این عمل را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست یادشده در این خصوص گفت:‌ «نفاق هواداران سازمان‌ تروریستی (پ‌‌ک‌ک) خشم ما را برانگیخته است و این کار، صحت گام‌ها و سیاست‌های ما را تأیید می‌کند».

آنکارا روز گذشته در واکنش به بیانیه واشنگتن در ارتباط با کشتن شدن غیرنظامیان این کشور در شمال عراق، سفیر آمریکا را احضار کرد و مراتب شدید اعتراض این کشور را به او ابلاغ کرد.

رجب طیب اردوغان در ادامه با کنایه‌ به کشورهای غربی گفت: «به استثای برخی صداهای ضعیف، واکنش جهان غرب به کشتار در منطقه گارا در شمال عراق را نشنیدیم».

علی‌رغم تسلیت واشنگتن واکنش به خانواده‌های جانباختگان ترکیه‌ای در شمال عراق، روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح» نیز، روز یکشنبه، گزارش داده بود که چند خودروی نظامی آمریکایی به شاخه سوری پ‌ک‌ک (ی‌پ‌گ) کمک ارسال کرده‌اند.

اردوغان همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور دامنه عملیات نظامی خود را علیه تروریست‌ها در آن دسته مناطقی که برای ترکیه تهدیدآمیز محسوب می‌شوند، توسعه خواهد داد.

وی ادامه داد: «برای جلوگیری از تجاوزهای تروریستی مشابه [کشتار در گارا] در مناطقی که وارد آنها شدیم، باقی خواهیم ماند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد که عملیات‌های نظامی این کشور علیه پ‌ک‌ک در شمال عراق همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها