کد خبر: 612145
تاریخ انتشار :

معاون سپاه قدس:حتی یک فشنگ رایگان به عراق نداده‌ایم، اما در سوریه هزینه کرده‌ایم 

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رستم قاسمی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری که در مجتمع فرهنگی، مطبوعاتی اصفهان برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر در صنعت نفت کشور هیچ فرد خارجی وجود ندارد، اظهار داشت: هدف تحریم‌ها جلوگیری از گسترش صنعت نفت بود که خوشبختانه محقق نشد.
وی با بیان اینکه بالاترین سطح توسعه در صنعت نفت کشور در سال ۹۰ و ۹۱ اتفاق افتاد، ابراز داشت: همچنین در این بازه زمانی بیشترین نفت از کشور صادر شد.
معاون سپاه قدس با بیان اینکه برای رفع تحریم‌ها سه روش وجود دارد، گفت: بی اثر کردن تحریم‌ها، امضای برجام و عبور از تحریم از جمله راهکارهای این امر است.
وی با بیان اینکه در ادامه با بیان اینکه محور مقاومت در دستور کار شهید سلیمانی بود و محور مقاومت برای یک کار بنیادی در راستای تحقق اهداف انسانی صورت گرفت، ادامه داد در این زمینه هدف حذف داعش بود چرا که آمریکا قصد داشت با این ظرفیت به مرزهای کشور نزدیک شود.
قاسمی با بیان اینکه برخی نسبت به هزینه‌های صورت گرفته در محور مقاومت انتقاد دارند، تصریح کرد: در این زمینه باید گفت که حتی یک فشنگ رایگان به عراق نداده‌ایم اما در سوریه هزینه کرده‌ایم، از سوی دیگر باید توجه داشت که چنانچه ما در محور مقاومت فعالیت نداشتیم امروز باید برای حفظ مرزهایمان هزینه می‌کردیم.
وی با بیان اینکه آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است، ابراز داشت: این هزینه سنگینی است که ما آن را بی اثر گذاشتیم.
معاون اقتصادی سپاه قدس با بیان اینکه در کشور طی یک سال ۲۴ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم، ابراز داشت: باید توجه داشت که نیمی از این صادرات به عراق انجام می‌شود و اگر داعش را از منطقه خارج نمی‌کردیم باید این پول را برای حفظ مرزها هزینه می‌کردیم.
وی با تاکید بر اینکه نیروی قدس مسئول کار اقتصاد کشور نیست، اضافه کرد: ما فقط مسئول نابودی داعش بودیم اما در زمینه اقتصادی نیز تسهیل گری کرده‌ایم.
قاسمی در خصوص برجام نیز گفت: اصل برجام تصمیم حاکمیتی بود ولی برجام امضا شد و در روند اجرای آن مشکلاتی به وجود آمد.
اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا نشد
وی با بیان اینکه در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بر خلاف آنچه پیش بینی می‌شد نتیجه مطلوبی در این زمینه نداشتیم.
قاسمی گفت: در اجرای این اصل چند شرکت بزرگ به بخش خصوصی واگذار شد اما به دلیل عدم موفقیت مجدد به دولت بازگردانده شد.
وزیر اسبق نفت در ادامه با بیان اینکه کشور ایران در زمینه تولید بنزین سوپر و بنزین هواپیما خودکفا است، اضافه کرد: نه تنها در این زمینه نیاز کشور را تأمین کرده‌ایم بلکه برای صادرات نیز از این محصولات داریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در میدان پارس جنوبی سهم ایران در برداشت نفت به اندازه قطر و در برخی مواقع بیشتر است، تصریح کرد: باید توجه داشت که قوانین خاصی بر میادین مشترک حاکم نیست اما ما همچنان از دیگر رقبا عقب هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها