کد خبر: 612167
تاریخ انتشار :

فراخوان سراسری برای حمایت از ارتش یمن برای نبرد سرنوشت‌ساز «مأرب»

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروهی مردمی موسوم به «مستقبل العدالة» (آینده دادخواهی) با صدور بیانیه‌ای همزمان با تحولات میدانی مهم در استان «مأرب» یمن از همه شهروندان این کشور خواست به جمع حامی مجاهدان پیوسته و با حمایت‌های خود برای همیشه طومار اشغالگران در این کشور را بپیچند.

در ابتدای این بیانیه آمده است که پادشاه عربستان سعودی، کسی که مدعی است ردای اسلام را بر دوش داشته و خادم الحرمین (مکه و مدینه) بوده، با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها هفتاد ماه است که به یمن لشکرکشی کرده و جز ویرانی و کشتار برای این کشور چیزی به ارمغان نیاورده است. با این حال یمنی‌ها چنان از خود قدرت، ایمان و ثابت قدمی نشان دادند که «خائن الحرین» و «صهیونیست‌های عرب و ارباب غربی آن‌ها (ترامپ) هرگز فکرش را نمی‌کردند که این جنگ تحمیلی شش سال درازا بکشد.

گروه مستقبل العدالة تأکید کرد: «متجاوزان خیال می‌کردند که این جنگ در صورت مقاومت یمنی‌ها نهایتاً شش ماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن، این کشور دو دستی به رژیم صهیونسیت و ارباب آمریکایی تحویل داده می‌شد و به‌ این ترتیب، یمن اولین کشوری می‌شد که میزبان گروه‌های صهیونسیت می‌شد تا از این طریق به دنبال میراث ادعایی خود در یمن افتاده و آن را احیا کنند».

این گروه با بیان اینکه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به «پایتخت دولت سبأ» (شهر تاریخی مأرب) رسیده‌‌اند، از مردم این کشور در لحظات و ساعات سرنوشت‌ساز که خبر از پیروزی حتمی و بزرگ دارد، خواست به حمایت از مجاهدان یمنی که نبرد سرنوشت‌سازی را آغاز کرده و در چند قدمی این پیروزی هستند، برخواسته و با مال و نیرو و حمایت‌های رسانه‌ای به کمک آن‌ها بشتابند.

در این فراخوان ملی از نخبه‌های فکری، فرهنگی، سیاسی و قبیله‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی خواسته شده به مسئولیت دینی، ملی و انسانی خود در همه جبهه‌ها و زمینه‌ها عمل کنند و از نیروهای نظامی خواسته شده به دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) و آغوش این کشور برگردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب اخیراً شروع به پیشروی کرده و خود را به ۲۰ الی ۳۰ کیلومتری مرکز این استان نفت‌خیز رسانده‌اند و همین مسئله باعث نگرانی متجاوزان شده و آن‌ها را مجبور کرده صدها نفر از نیروهای ائتلاف سعودی از استان‌های حضرموت و شبوه در جنوب یمن و همچنین از حومه صنعاء در شمال یمن به مأرب اعزام کنند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها