کد خبر: 612183
تاریخ انتشار :

تلاش امارات برای بهره‌برداری از انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت عربی۲۱، مؤسسه بین المللی قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد، امارات برای بهره‌برداری از انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین با نامزدی لیست واحدی به نام "اول قدس" تلاش و این تلاش را با نیاز به تشکیل یک مرجعیت واحد در قدس توجیه می‌کند.

موسسه بین المللی قدس اعلام کرد، "سری نسیبه"، مسئول سابق پرونده قدس این درخواست را داده بود. وی صاحب سند مشهور "نسیبه ایالون" است که تابستان ۲۰۰۲ با شین بت، رئیس دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی در آن زمان و در اوج تجاوز این رژیم به مردم فلسطین آن را امضا کرد و قدس به عنوان پایتخت "دو کشور "مطرح شد.

این یکی از طرح‌هایی است که رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی و شهرک‌سازی در پیش می‌گیرد. نسیبه دسامبر ۲۰۱۸ شورای ارتقا و توسعه اقتصادی قدس را تأسیس کرد. تأسیس این صندوق از طریق هدیه ۱۲ میلیون دلاری صندوق توسعه ابوظبی صورت گرفت. این اموالی بود که در طول دو سال گذشته هزینه شده بود. این پول مجانی یا خیریه نبود. بعد از دو سال امارات توافق صلح آبراهام را با رژیم صهیونیستی امضا کرد که یکی از اهدافش یهودی‌سازی قدس است.

این موسسه اعلام کرد، نقدینگی مالی برای ارائه خدمات به صهیونیست‌ها در قدس روش جدیدی از سوی رهبران اماراتی نیست. این تلاش‌ها در بزرگترین معاملات املاک در سلوان و معامله ملک جوده الحسینی در عقبه درویش و طرح‌های سرمایه‌گذاری با صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی ورودی شمالی قدس در پروژه وادی السیلیکون جدید یا پروژه‌های هتل در محله الشیخ جراح که مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال اخراج کردن ساکنانش هستند، دیده می‌شود.

این موسسه نوشت، درخواست برای تشکیل لیست "اول قدس" پوشش سیاسی برای این هزینه مالی است و باعث می‌شود امارات در جایگاه مرجعیت در قدس قرار گیرد و قدس را به میدان خدمات رساندن درباره عادی‌سازی روابط و ائتلاف با صهیونیست‌ها تبدیل کند.

این موسسه اعلام کرد: جنگ نابودی فراگیری که اشغالگران اسرائیلی در قدس به راه انداخته‌اند رویارویی فراگیری را می‌طلبد که قدسی‌ها را درباره گزینه پایداری و مقاومت متحد کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها