کد خبر: 612184
تاریخ انتشار :

موضوع آیت‌الله علم‌الهدی درباره انتخابات 1400

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: ٤٢ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است لذا همه رشد پیدا کرده‌ایم و جوانان در انتخابات، نیازی به قیم ندارند.

وی اضافه کرد: در انتخابات باید به دنبال فردی باشیم که خسته انقلاب نباشد بلکه خدا باور، ولایتمدار، فعال و کارآمد باشد.

امام جمعه مشهد گفت: حجت بر ملت تمام است، با تحقیق و دقت، فردی را انتخاب کنید که بعدها پشیمان نشوید، امروز دلیل مشکلات پیش‌آمده در بخش‌های اقتصادی و معیشتی این است که برخی از مدیریتهای نظام را افرادی برعهده گرفته‌اند که از انقلاب خسته شده‌اند و این خسته‌ها مشکل ساز هستند.

علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری در گفت و گو با مردم تبریز گفتند" انتخابات ١٤٠٠ در دستان شماست" بنابراین در مقابل تبلیغات پوشالی، دین، ایمان و مغز خود را ندهید.

وی ادامه داد: معمولا برخورد برخی با فرمایشات مقام معظم رهبری این است که این منویات، پند و موعظه است و باید به این موعظه و نصیحت گوش فرا دهیم، برخی نیز که خیلی ولایی نیستند برخورد سیاسی با این منویات دارند و آنها را یک تحلیل سیاسی می دانند در حالی که مقام معظم رهبری حجت امام زمان( عج) هستند و فرمایشات رهبری تعیین تکلیف و برنامه اجتماعی زندگی و خط حرکت برای مردم،مسوولان و جریان‌های سیاسی است که در نظام سیاسی باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رهبری در فرمایشات خود با مردم تبریز در 2 روز گذشته تحلیلی از دشمنی آمریکا و غرب با ایران داشتند که طبق آن پس از جنگ جهانی دوم کشورهای دنیا یا سلطه‌پذیر بودند یا سلطه گر، اما انقلاب اسلامی این هنجار و معادلات کشورهای سلطه‌گر را برهم زد و نابود کرد.

علم الهدی افزود: ۴۲ سال آمریکا و قدرتهای غرب هرچه در توان داشتند برای دشمنی با ایران هزینه کردند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و دشمنی آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی ایران دشمنی ای نیست که با لبخند، دست دادن و حتی تسلیم شدن از بین برود، تا امروز پیروز میدان بوده‌ایم و از این به بعد نیز طبق فرمایشات رهبری با تکیه بر "استحکام عناصر هویتی و اقتدار درونی" پیروز خواهیم بود.

وی ادامه داد: هویت امروز ایران اسلامی در دنیا با وابستگی ما به اهل بیت (ع) و منتظر ظهور بودن امام زمان (عج) گره خورده ‌است و برای داشتن استحکام عناصر هویتی باید ولایی و ولایت مدار باشیم، فکر ما فکر رهبری و عمل ما اقتدا به رهبری باشد که البته پیشقدم این مهم نیز مسوولان و مدیرانی هستند که با رای مردم مسوولیت گرفته‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر حرکت جهادی با استحکام عناصر هویتی آمیخته نباشد نه تنها ارزشی ندارد بلکه برای نظام و انقلاب مضر نیز هست.

علم الهدی افزود: همچنین باید قدرت درونی داشته باشیم تا بر دشمن فائق شویم که البته در حوزه دفاعی دشمن را متحیر کرده و نخستین قدرت در منطقه هستیم اما در حوزه معیشتی و اقتصادی به فضای شایسته ملت انقلابی نرسیده‌ایم که اگر به آن حد نرسیم نمی‌توانیم بر دشمن پیروز شویم.

وی تاکید کرد: اقتدار درونی با خستگی‌ناپذیری محقق می‌شود و با به دنبال رفاه و آسایش رفتن اقتداری حاصل نمی‌شود

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها