کد خبر: 612191
تاریخ انتشار :

ترکیه از اروپا خواست که تحت تاثیر اظهارات ضد مسلمانان قرار نگیرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نثقل از رسانه‌های ترکیه، اوغلو افزود: در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰۰ تعدی به مسلمانان در آلمان روی داده است.

وی افزود، آن‌ها یک گزارش سالانه از اقدامات اسلام ستیزانه، بیگانه هراسی و حوادث نژادپرستانه را آماده و برای افکار عمومی جهان ارائه خواهند کرد.

اوغلو تأکید کرد: این حملات به مسلمانان باید پایان یابد و نمی‌توان با سرپوش گذاشتن بر آن، حملات را پذیرفت، همانگونه که در ماجرای موضوع " NSU " (سازمان ناسیونال سوسیالیست زیرزمینی) روی داد.

دادگاه عالی مونیخ آلمان پیشتر عضو گروه NSU را به جرم ارتکاب قتل، عضویت در گروه تروریستی و مشارکت در چندین جنایت دیگر به حبس ابد محکوم کرد.

وی همچنین گفت که کشورش همواره در کنار شهروندان ترکیه در کشورهای خارجی خواهد بود.

هفته نامه "اشپیگل"، گزارش داده بود که آمارها نشان می‌دهد که خشونت علیه مسلمانان در آلمان همچنان در حال افزایش است.

حملات علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی در آلمان در سال گذشته میلادی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده و تقریبا هر روز بیش از ۲ حمله علیه این گروه ها وجود داشته است.

بر اساس گزارش روزنامه "نویر اوزنابروکر سایتونگ" با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور حداقل ۹۰۱ جرم اسلام ستیزانه علیه مسلمانان در سال گذشته میلادی در این کشور رخ داده است که افزایش ۲ درصدی را نسبت به سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۸۴ مورد از این گونه حملات اسلام ستیزانه در آلمان رخ داد. وزارت کشور آلمان اعلام کرده که اکثر این حملات از طرف راستگرایان افراطی انجام شده است.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان در حملات و جرائم انجام شده علیه مسلمانان در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۸ نفر مجروح شدند که تعداد آن ها بسیار بیشتر از مجروحین این گونه حملات در سال ۲۰۱۹ بوده که در آن ۳۴ نفر مجروح و البته ۲ نفر هم کشته شدند.

بر اساس اطلاعات سازمان های ذیربط در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۷ مورد حمله به مساجد و عبادتگاه‌های مسلمانان ثبت شده است.

در سال ۲۰۱۹ هم افزایش حملات علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی در آلمان ثبت شده بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها