کد خبر: 612226
تاریخ انتشار :

سازمان ملل متحد خواستار اجرا و تقویت برجام شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فرهان حق روز جمعه در نشست خبری خود درباره نامه روز گذشته نمایندگی آمریکا برای پس گرفتن ادعای فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران، این مطلب را مطرح کرد.

وی با استقبال از تحول انجام شده، افزود: امیدواریم هر آنچه که در روزها و هفته‌های آتی انجام می‌شود برای تقویت اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک باشد.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهیم اقداماتی را انجام دهند که از این دستاورد مهم دیپلماتیک را تقویت و تحکیم سازد.

حق درباره لغو محدودیت بیشتر دیپلمات‌های ایرانی هم اظهار کرد: این اتفاق خوبی است که دیپلمات‌ها بتوانند راحت‌تر و سازنده‌تر فعالیت‌هایی را که باید، انجام دهند.

وی درباره پیشنهاد نشست مشترک اروپا، ایران و آمریکا برای بحث نسبت به برجام، هم گفت ما عضو توافق گروه ۱+۵ و ایران نیستیم اما همواره همه را به اجرای آن تشویق کرده‌ایم. ما می‌خواهیم که برنامه جامع اقدام مشترک اجرا و تقویت شود و از همه طرف‌ها خواسته‌ایم از هر اقدامی که به تضعیف آن می‌انجامد، خودداری کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: همانگونه که پیش از این گفتم، انتظار داریم ایران به همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دهد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها