کد خبر: 612639
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

مصباحی‌مقدم: کاندیداتوری رئیسی اختلافات ما را حل می‌کند/ دعوت رسمی از رئیسی صورت گرفته اما پاسخ رسمی داده نشده

مصباحی‌مقدم: کاندیداتوری رئیسی اختلافات ما را حل می‌کند/ دعوت رسمی از رئیسی صورت گرفته اما پاسخ رسمی داده نشده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : جریانات سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برنامه ها دارند اما مهم رسیدن به مکانیزم، برنامه و کاندیدای مورد اجماع است که این مسئله در هر دو جریان سیاسی چالشی جدی محسوب می شود. اصلاح طلبان چالش مهم دیگری هم دارند و آن آوردن نامزدی است که ضمن داشتن ویژگی های یادشده، مورد تأیید شورای نگهبان هم قرار گیرد. از این طرف اصولگرایان با وجودی که می دانند کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی حلال همه مشکلات آنهاست اما نتوانستند تا به امروز او را برای حضور در صحنه انتخابات قانع کنند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با تأیید تأثیر کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی بر حل مسئله تعدد کاندیداهای اصولگرا و اختلاف میان مکانیزم های انتخاباتی این جریان گفت: این یک امر روشنی است زیرا رقبا در جریان اصولگرایی به نفع ایشان کنار می کشند و اختلافات حل می شود.

وی درباره چرایی عدم دعوت رسمی اصولگرایان از سیدابراهیم رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 یادآور شد: دعوت رسمی می شود اما پاسخ رسمی داده نمی شود.

سخنگوی جامعه روحانیت درباره دعوت رسمی این تشکل و سایر مراجع اصولگرایی از رئیسی اظهار کرد: دعوت ها به صورت فردی مطرح شده است.

وی درباره تأثیر «جایگزین شدن رقابت درون اردوگاهی اصولگرایان به جای رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان» بر میزان مشارکت مردم بیان کرد: ما خواهان مشارکت حداکثری هستیم و تکلیف همه جریانات سیاسی را این می بینیم که به صورت فعال به میدان بیایند و از مردم دعوت کنند و کاری کنند تا مردم دلسرد نباشد.

مصباحی‌مقدم گفت: اگر دولت و مجلس برنامه های خوبی را در ماه های آینده داشته باشند که مردم را راضی کند، قطعا بر شور انتخابات تأثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها