کد خبر: 612887
تاریخ انتشار :

درخواست سوریه از آمریکا + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امورخارجه این کشور اعلام کرد: سوریه حمله بزدلانه آمریکا به مناطقی در استان دیرالزور واقع در نزدیکی مرز سوریه با عراق را در تضاد با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد می‌داند.

دمشق هشدار داد که این حمله موجب تشدید اوضاع در منطقه خواهد شد.

سوریه با اشاره به این که "این حمله نشانه منفی سیاست‌های دولت جدید آمریکا است" اعلام کرد که انتظار می‌رود دولت بایدن به قوانین بین الملل متعهد باشد، نه به قانون جنگل که دولت پیشین آمریکا در تعامل با بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی آن را در پیش گرفته بود.

سوریه از آمریکا خواست که رویکرد خصمانه خود در قبال دمشق را تغییر دهد و به حمایت از گروه‌های تروریستی که دولت و ملت سوریه را آماج حملات خود قرار داده‌اند، پایان دهد.

بر اساس این گزارش، جان کربی سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رییس جمهوری بایدن ، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها