کد خبر: 613201
تاریخ انتشار :

درآمد صدها میلیون دلاری دختر ترامپ از کاخ سفید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تارنمای آمریکایی سیتیزن فور اتیکس روز دوشنبه نوشت؛ این داده‌ها بر اساس تحلیل اسناد و مدارک مالی ایوانکاست، هر چند تعیین مبلغ دقیق آن امکان پذیر نیست.

کوشنر و ایوانکا در آن هنگام به منظور از بین بردن نگرانی از خویشاوند سالاری، اعلام کرده بودند که دستمزدی از کار در دولت دریافت نمی‌کنند.

با اینکه هواداران ترامپ به این موضوع به عنوان فداکاری می‌نگریستند، اما مقدار زیاد درآمد آنها از فعالیت‌های حاشیه‌ای، این استدلال را تضعیف می‌کند، زیرا دستمزدی که از دولت می‌توانستند دریافت کنند، کمتر از یک درصد این مبلغ بوده است.

یکی از منابع اصلی درآمد ایوانکا مالکیت سهام در هتل ترامپ در واشنگتن دی سی و با فاصله‌ای اندک از کاخ سفید و مرکز اعمال نفوذ در دولت ترامپ (۲۰۱۷ - ۲۰۲۱) بوده است.

این زوج پیش از همه گیری بیماری کووید ۱۹ و رکود کسب و کارها، مجموعا ۲۳ بار به این هتل سرزده بودند. درآمد سالانه ایوانکا از این هتل میان سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ حدود چهار میلیون دلار بوده که در سال گذشته (۲۰۲۰) به حدود یک میلیون و ۵۰۰ دلار کاهش یافته که بخشی از آن به علت همه گیری کرونا بوده است.

همچنین ارزش مالکیت پنج میلیون تا ۲۵ میلیون دلاری او در این هتل، در تازه ترین اسناد مالی اش بدون گزارش فروش سهم خود، به ۱۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافته است.

این هتل تنها منبع جنجال برانگیز درآمد ایوانکا در هنگام اشتغال در کاخ سفید نبوده و با اینکه در سال ۲۰۱۸ ادعا کرد کسب وکار خود را تعطیل می کند، اما مشخص شده که در سال ۲۰۱۹ تا یک میلیون دلار از آن درآمد داشته است.

باشکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این زوج کاخ سفید را در ژانویه ۲۰۲۱ ترک کردند.

تارنمای آمریکایی پیج سیکس در آذر ماه گذشته نوشت: ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر پس از اتمام دوره چهارساله حضور دونالد ترامپ در نیویورک، در تدارک اقامتگاهی امنیتی در یکی از جزایر میامی هستند.

این زوج پیش از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) و خارج شدن او از کاخ سفید، به شدت درگیر برنامه ریزی زندگی پس از این دوره بوده‌اند و از شمار زیادی از املاک و مستغلات در این جزیره در میامی و پالم بیچ در ایالت فلوریدا در جنوب شرقی ایالات متحده دیدن کرده‌اند.

جاشوا برادر کوچک جرد کوشنر نیز در سال جاری در همین مکان خانه‌ای به بهای ۲۲ میلیون دلار خریده است.

جرد و ایوانکا در چهار سال گذشته با سه فرزندشان در خانه ای در واشنگتن دی دسی با اجاره بهای ماهانه ۱۵ هزار دلار زندگی می‌کردند، یک خانه نیز در شهر نیویورک دارند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها