کد خبر: 613246
تاریخ انتشار :

چراغ سبز آمریکا به ایران ! + جزئیات

چراغ سبز آمریکا به ایران ! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه در نشست خبری روزانه حاضر شد و درباره مسائلی از جمله توافق هسته‌ای ایران، گزارش امنیتی درباره عربستان سعودی و تداوم فشار بر روسیه صحبت کرد.

کلیک کنید:واکسن کرونا به بازار رسید/ قیمت واکسن کرونا در ناصر خسرو چند؟ + جزئیات مهم

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، پرایس در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد: «بهترین مکان برای گفت‌وگوی آمریکا و ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور، همان مسیر گروه ۵+۱ است. ما صراحتاََ گفته‌ایم که خواستار تعامل با ایران در چارچوب ۵+۱ هستیم».

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت: «ما تعهد کامل و پایداری برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی داریم. مؤثرترین ابزار برای این امر نیز دیپلماسی است و درباره شکل گفت‌وگو با ایران برای مطمئن شدن از عدم دستیابی به سلاح اتمی، کوته‌فکر نیستیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مخالفت ایران با حضور در نشستی غیررسمی به همراه کشورهای اروپایی و آمریکا نیز اظهار داشت: «از پاسخ ایران در رد میانجی‌گری اروپا درباره مذاکرات پرونده هسته‌ای، ناامید شدیم».

کلیک کنید:تسهیلات جدید برای کسانی که یارانه معیشتی دریافت می کنند +جزئیات مهم

پرایس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به دستور «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد این کشور، تصریح کرد: «دولت بایدن با این کار، پیام شفافی به عربستان سعودی داد و آینده روابط را تعیین کرد».

وی با بیان اینکه دولت آمریکا قصد دارد «شراکت مسئولانه‌ای» با عربستان سعودی داشته باشد، گفت: «همزمان باید مطمئن شویم که [حادثه‌ای شبیه] قتل خاشقچی، بار دیگر تکرار نشود. ما گام‌هایی را برای اعمال محدودیت ورود بر ۷۶ تبعه سعودی [به آمریکا] که در قتل خاشقچی دخیل بودند، برمی‌داریم». سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش اطلاعاتی قتل خاشقچی، توضیح داد: «این گزارش جدید نیست. ما متعهد به انتشار گزارش قتل خاشقچی هستیم و بخاطر تعهدمان به اصل شفافیت، عذرخواهی نمی‌کنیم. هیچ نفوذ سیاسی در این گزارش اطلاعاتی و انتشار لیست افراد دخیل در قتل خاشقچی وجود نداشت».

پرایس ضمن تاکید بر اهمیت تداوم فرایند اصلاحات در عربستان سعودی برای منافع آمریکا، افزود: «امیدواریم که روابط‌مان با عربستان سعودی را به مسیر درست برگردانیم و نگرانی‌های کنگره را نیز برطرف کنیم. روابط ما با عربستان سعودی در مرحله اصلاح قرار دارد، نه تحریم. هدف از اقدامات ما، شکل دادن به روابط خود با عربستان سعودی به نحوی جدید در آینده است».

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها