کد خبر: 613296
تاریخ انتشار :

لاوروف: تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه روسیه بی‌پاسخ نمی ماند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ریانووستی روز سه شنبه به نقل از لاوروف نوشت : اقدام متقابل یکی از قوانین دیپلماسی در نظام بین الملل است. رسانه های روسی اعلام کردند که تحریم های جدید آمریکا ممکن است ۱۰ مقام روسی را تحت تأثیر قرار دهد. این تحریم ها علیه فدراسیون روسیه در مورد ناوالنی با تحریم های اتحادیه اروپا قابل مقایسه است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گفت: آمریکا و کشورهایی که به اعمال تحریم ها وابسته هستند باید درک کنند که چنین سیاستی هیچ تأثیری ندارد.

«رویترز» شامگاه دوشنبه به نقل از سه منبع مطلع نوشت که انتظار می‌رود آمریکا به‌زودی تحریم‌هایی را به بهانه مسمومیت و سپس بازداشت ناوالنی، بر اشخاص و نهادهای روسیه اعمال کند.

آمریکا تاکنون بیش از ۹۰ بسته تحریمی در مورد روسیه در عرصه های مالی و اقتصادی وضع کرده و صدها شهروند روس بویژه مقام های این کشور در فهرست های تحریمی آمریکا قرار دارند.

ایده اروپایی گذرنامه کووید با دموکراسی سازگار نیست

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: معرفی «گذرنامه های کووید-19» در اتحادیه اروپا با ایده واکسیناسیون داوطلبانه سازگار نیست.

وی خاطرنشان کرد که ایده چنین گذرنامه هایی در اتحادیه اروپا قابل درک نیست.

رئیس وزارت امور خارجه روسیه گفت معلوم می شود که این ایده با قوانین بوروکراسی مغایرت دارد، زیرا در کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم بر این بود که واکسیناسیون داوطلبانه باشد.

در ماه جاری میلادی کمیسیون اروپا قصد دارد پیش نویس قانونی در مورد گذرنامه ای کووید (e-COVID) ارائه دهد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها