کد خبر: 613329
تاریخ انتشار :

فعال سیاسی اصلاح طلب: کاندیداتوری ظریف موجب مشارکت بیشتر نمی شود

فعال سیاسی اصلاح طلب: کاندیداتوری ظریف موجب مشارکت بیشتر نمی شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، هدایت‌الله اقایی، عضو حزب کارگزاران، در رابطه با رایزنی های این حزب و اعضای آن برای کاندیداتوری محمدجواد ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اظهارنظرهای شخصی ارتباطی با تشکیلات ندارد و بیشتر گمانه زنی افراد است. شاید افرادی شخصا تماس هایی داشته باشند ولی در تشکیلات اعلام موضع نشده و قرار بر این است که از لحاظ کلی و در چهارچوب نهاد اجماع ساز که اخیرا مسئولیت این نهاد مشخص شد، اعلام رسمی صورت بگیرد.

او افزود: هنوز در مورد ظریف هیچ تصمیمی گرفته نشده و پاسخ قاطعی از جانب افرادی که نام برده می شوند اعلام نشده است. هر چه هست از موضع حزب نیست و موضع شخصی افراد است.

آقایی ادامه داد: شاید هاشمی و جهانگیری تماس هایی با ظریف داشته باشند اما در قالب کار تشکیلاتی اتفاقی رخ نداده است.

این چهره اصلاح طلب تاکید کرد: در شورای احزاب یا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و یا در نهاد اجماع ساز و سازمان هایی که هست به عنوان یک کار حرفه ای این موارد مطرح است ولی اینکه، شکلی رسمی به خود بگیرد و از افراد برای شرکت در انتخابات دعوت شود، هنوز صورت نگرفته است.

او ادامه داد: با شناختی که من دارم رابطه خوبی بین هاشمی و جهانگیری با ظریف برقرار است و اگر اصلاح طلبان تمایلی داشته باشند کارگزاران در این خصوص پیشرو خواهد بود و بیشترین تلاش را برای دعوت خواهد داشت.

آقایی تاکید کرد: صحبت ها همیشه هست، بوده و خواهد بود ولی اینکه موضع رسمی حزب در این صحبت ها باشد نه هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

او در پایان گفت: نظر شخصی من این است که با وجود مناسب بودن ظریف برای کاندیداتوری ولی به دلایل متعددی او حاضر نخواهند شد در صحنه حضور پیدا کند. حتی در صورت حضور او باز هم من فکر نمی کنم، تغییر چندانی در میزان مشارکت و آرا جبهه اصلاحات و اعتدال گرایان ایجاد شود و رای بیشتری جمع نخواهد شد. این موضوع کمی دور ذهن است و با واقعیت فاصله دارد. ظریف شخص خوبی است، متاسفانه در سیستم قدر آدم های لایق کمتر دانسته می شود.

منبع: برنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها