کد خبر: 613863
تاریخ انتشار :

تظاهرات زنان در اعتراض به تبعیض ساختاری در آلمان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنابر این گزارش، زنان معترض به ساختار تبعیض آمیزی که موجب برتری مردان در زمینه های مختلف زندگی و کار نسبت به زنان می شود در میدان براندنبورگ برلین تجمع کردند. در تجمعی که به مناسبت روز جهانی زن در پایتخت آلمان انجام شد، شرکت کنندگان بدون توجه به پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده از سوی دولت گردهم آمدند.

در این اقدام اعتراضی، تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه نظام سرمایه سالاری سردادند که به زن به عنوان یک نیروی کار درجه دو می نگرد و نقش زنان در زندگی به عنوان نیمی از جامعه نادیده گرفته می شود. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها بر لزوم شکسته شدن سکوت عمومی در خصوص تبعیض علیه زنان تاکید شده بود.

زنان آلمانی دیرزمانی است که کمتر از مردان درآمد کسب می کنند و اکنون که بیماری همه گیر اقتصادهای بزرگ از جمله آلمان را زمین گیر کرده، عواقب آن در بازار کار به طور نابرابری گریبانگیر زنان شده است.

خبرگزاری د. پ. آ آلمان روز گذشته در این رابطه نوشت: به طور متوسط زنان در آلمان هنوز به میزان قابل توجهی کمتر از مردان درآمد دارند. بر این اساس در حالی که متوسط ‌حقوق ناخالص زنان برای کار تمام وقت ۳۱۱۷ یورو در ماه است، این میزان برای مردان ۳۵۶۰ یورو است.

به گزارش ایرنا، آژانس اشتغال فدرال (BA) در گزارشی که به مناسبت روز جهانی زن و به درخواست حزب چپ ها برای ارائه در نشست پارلمان منتشر کرده با اعلام این آمار افزود: سهم مردان از کاهش دستمزدها ۱۵.۵ درصد و سهم زنان ۲۵.۸ درصد شده است.

از سوی دیگر با همه گیری کرونا که به دنبال آن موجی از بیکاری رخ داد، نرخ بیکاری در زنان بیش از مردان است. از فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) تا ژانویه ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹) بیکاری در بین زنان ۵.۷ درصد و بین مردان ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها