کد خبر: 613995
تاریخ انتشار :

ظریف: آمریکا و تروئیکای اروپایی به تعهداتشان عمل کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: برجام توافقی جامع است که توسط تروئیکای اروپایی و سه کشور دیگر (از جمله آمریکا) به همراه ایران منعقد شده است. حرف "ج" نشانگر "جامع" [بودن برجام] است. این توافق تنها توسط ایران اجرا شده است. آمریکا و اتحادیه اروپا به جای ژست گرفتن باید به تعهداتی که داده‌اند اما هرگز آن‌ها را محقق نکرده‌اند، عمل کنند.

به گزارش ایسنا، ای بی سی نیوز ساعاتی پیش گزارش داد که صد و چهل قانون‌گذار آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه از دولت بایدن خواستند که به دنبال اجماعی دوحزبی باشد و حصول توافقی جامع با ایران را در دستور کار قرار دهد ''که نه تنها به مسئله هسته‌ای بلکه به دیگر مشکلات امنیت ملی رسیدگی کند.''

این نامه که برای آنتونی بلینکن ارسال شده است به امضای ۷۰ عضو از حزب جمهوری‌خواه و ۷۰ عضو از حزب دموکرات آمریکا رسیده است.

این قانون‌گذاران در این نامه خواستار حصول توافق یا مجموعه توافقاتی با ایران شده‌اند که محدودیت‌های را علیه برنامه هسته‌ای اعمال کند، برنامه موشک‌های بالیستیک ایران را محدود سازد و به آنچه که ''رفتارهای بدخواهانه ایران در سراسر خاورمیانه'' خوانده شده، رسیدگی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها