کد خبر: 614095
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

غلامرضا مصباحی‌مقدم: جامعه روحانیت بیش از آنکه بر افراد متمرکز باشد، بر برنامه‌ها تمرکز دارد/ احتمال نزدیک‌شدن شورای ائتلاف به شورای وحدت زیاد است/ امیدواریم هر دو تشکیلات انتخاباتی به وحدت برسند

غلامرضا مصباحی‌مقدم: جامعه روحانیت بیش از آنکه بر افراد متمرکز باشد، بر برنامه‌ها تمرکز دارد/ احتمال نزدیک‌شدن شورای ائتلاف به شورای وحدت زیاد است/ امیدواریم هر دو تشکیلات انتخاباتی به وحدت برسند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اخیرا خبرهایی مبنی بر عدم ورود سید ابراهیم رئیسی به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری به گوش می‌رسد؛ خاصه آنکه بعد از سخنان سقای بی‌ریا، از اعضای جبهه پایداری مبنی بر اینکه پایداری نامزد اختصاصی خود را دارد و تا اینجای کار جلیلی و محصولی نامزدهای این طیف سیاسی‌اند، این گمانه‌زنی بیش از پیش قوت یافت که رئیسی نمی‌خواهد به انتخابات وارد شود زیرا پایداری تا پیش از این تمایل داشت که از رئیسی حمایت کند. از سوی دیگر شورای عالی وحدت نیز اعلام کرده بود که اگر رئیسی نامزد انتخابات شود، از او حمایت خواهد کرد. با این اوصاف مشخص نیست بعد از سید ابراهیم رئیسی وضعیت اجماع در میان اصولگرایان چگونه می‌شود و چه کسی بیشترین شانس را داراست؟

غلامرضا مصباحی‌مقدم، درباره اینکه جامعه روحانیت بعد از ابراهیم رئیسی چه ویژگی‌هایی را برای اجماع بر یک نامزد در نظر دارد، به «نامه‌نیوز» گفت: «جامعه روحانیت مبارز درصدد است تا دولتی قوی و کارآمد تشکیل شود تا بتواند با حل مشکلات متعدد از توانایی‌های زیادی که در کشور وجود دارد بهترین استفاده را کند».

او ادامه داد: «با این اوصاف جامعه روحانیت بیش از آنکه بر فرد خاصی متمرکز باشد بر برنامه‌ها تأکید دارد».

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درخصوص اینکه چه شخصی می‌تواند مورد اجماع باشد، بیان کرد: «طبیعی است فردی موردنظر خواهد بود که آمار و کارنامه خوبی در مدیریت داشته باشد و از طرفی برنامه‌های راهبردی کاملی ارائه دهد زیرا اگر چنین نباشد عملا از اداره مناسب کشور عاجز می‌شود. جامعه روحانیت می‌خواهد در انتخابات سال آینده همه معیارهای لازم را لحاظ کند تا انشالله رئیس‌جمهور آینده، فردی باشد که با برنامه‌ای منسجم به فعالیت بپردازد».

او درباره اینکه چه‌قدر این احتمال وجود دارد که دو تشکل انتخاباتی اصولگرایان یعنی شورای عالی وحدت و شورای ائتلاف به وحدت برسند و شاهد موازی‌کاری نباشیم، اظهار کرد: «احتمال نزدیک‌شدن شورای ائتلاف به شورای وحدت زیاد است و گفت‌وگوها بین این دو مجموعه در جریان است و امیدواریم که در نهایت هردوی این دو تشکیلات به وحدت برسند».

مصباحی‌مقدم در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نیامدن سید ابراهیم رئیسی قطعی است یا نه، گفت: «هیچ چیز هنوز قطعی نیست و باید منتظر ماند و دید که چه پیش می‌آید».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها