کد خبر: 614166
تاریخ انتشار :

واکنش بحرین به محکومیت نقض حقوق بشر در این کشور

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای تصویب پیش‌نویس قانون پارلمان اروپا درخصوص نقض حقوق بشر در این کشور را محکوم کرد.

وزارت خارجه بحرین در این باره تأکید کرد که پیش‌نویس پارلمان اروپا دربردارنده ادعاهای دروغ و نادرستی است که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

این وزارتخانه در ادامه تأکید کرد که پیش‌نویس پارلمان اروپا بر اساس منابع نامطلوب و نادرست و برای بدنام کردن بحرین است.

وزارت خارجه بحرین همچنین تصویب این پیش‌نویس قانون را تجاوز و مداخله غیر قابل قبول در امور داخلی این کشور دانست و از نادیده گرفته شدن پیشرفت منامه در زمینه حقوق بشر و تضمین آزادی‌ها ابراز تأسف کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که درهای بحرین بر روی طرف‌های بین‌المللی مربوطه که درصدد اطلاع از وضعیت حقوق بشر در این کشور هستند، باز است.

۶۳۳ نماینده از مجموع ۶۸۹ نماینده پارلمان اروپا پنجشنبه به پیش‌نویس قانون محکومیت رژیم آل خلیفه بحرین به خاطر نقض حقوق بشر رأی مثبت داده و آن را تأیید کردند.

در این پیش‌نویس اشاره شده که مسؤولان بحرینی هنوز به نقض و محدود کردن حقوق و آزادی‌های ساکنان این کشور به ویژه حق افراد برای اعتراض مسالمت‌آمیز، آزادی بیان و آزادی دیجیتال در فضای اینترنت ادامه می‌دهند.

همچنین در این پیش‌نویس از تصمیم برای هدف قرار دادن مستمر و برنامه‌ریزی‌شده، محدودیت‌ها، بازداشت‌ها، شکنجه‌ها، ارعاب، ممنوعیت سفر، لغو تابعیت و تمام مجازات‌هایی که از سوی مسؤولان بحرینی علیه فعالان، چهره‌های مطبوعاتی و برخی وکلا اعمال می‌شود، انتقاد شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها