کد خبر: 614171
تاریخ انتشار :

اردن: اجازه نمی‌دهیم اسرائیل در امور مسجدالاقصی مداخله کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تأکید کرد که مسجدالاقصی، مکان مخصوصی برای عبادت مسلمانان است و رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر آن ندارد.

بر اساس معاهده صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی از سال 1994 تحت اداره اوقاف اسلامی قدس قرار دارد و این مکان، صرفا برای عبادت مسلمانان است.

شبکه خبری المیادین به نقل از الصفدی گزارش داد، مسجد الاقصی در قدس اشغالی قرار دارد و در نتیجه «ما هیچ گونه مداخله اسرائیلی در امور آن را نمی‌پذیریم».

وی گفت که اداره اوقاف اسلامی قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن تنها طرفی است که مسئولیت امور این اوقاف را بر عهده دارد.

وزیر خارجه اردن درباره لغو ورود «حسین بن عبدالله دوم» ولی‌عهد این کشور به مسجدالاقصی هم گفت که در لحظات آخر، رژیم صهیونیستی قصد داشت برنامه این ورود را تغییر دهد.

به گفته الصفدی، به خاطر این تغییر برنامه، ساکنان قدس در شب عبادت خود در مسجدالاقصی دچار مشکل می‌شدند و ولی‌عهد نیز تصمیم گرفت که اجازه ندهد مسلمانان در این مکان مقدس، در محدودیت قرار بگیرند، لذا زیارت خود را لغو کرد.

بر خلاف اظهارات الصفدی، منابع صهیونیستی خبر دادند که مقامات این رژیم به ولی‌عهد اردن اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندادند؛ آن هم به این بهانه که تعداد محافظان همراه ولی‌عهد بیش از تعداد مورد توافق بوده است.

این اقدام تل‌آویو درست پس از پدیدار شدن نشانه‌هایی از گرم شدن روابط اردن و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است تا جایی که روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت»‌، پیشتر، گزارش داده بود که «عبدالله دوم» شاه اردن با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه دیدار کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از سفر یادشده در ارتباط با این دیدار گفته بود روابط تل‌آویو با اردن «یک اندوخته راهبردی بسیار بزرگ برای اسرائیل» به شمار می‌رود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها