کد خبر: 614177
تاریخ انتشار :

لبنان خواهان استخراج نفت از منطقه مورد مناقشه با اراضی اشغالی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه الشرق الأوسط اعلام کرد که در واکنش به شروط مطرح شده توسط رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات با لبنان؛ بیروت از شرکت‌های نفتی طرف قرارداد با لبنان خواسته است تا استخراج خود را در منطقه مورد مناقشه با این رژیم در مرزهای جنوبی لبنان آغاز کنند.

الشرق الأوسط گزارش داد که لبنان یک طرح جایگزین را برای از سرگیری مذاکرات تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور از نجاة رشدی، معاون نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور لبنان خواسته است که شرکت‌های نفتی طرف قرارداد با لبنان را تشویق کند که هرچه سریع‌تر کار خود را آغاز کنند تا رژیم صهیونیستی را برای از سرگیری مذاکرات تحت فشار قرار دهد.

در همین حال، منابع لبنانی آگاه از روند مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی گفتند که این درخواست راه حلی برای رفع بن بستی است که تل‌آویو بر آن اصرار دارد و آغاز استخراج نفت به لبنان اجازه می‌دهد که از ثروت خود بهره مند شود و از منافع لبنان محافظت کند.

دور نخست مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی ۱۴ اکتبر گذشته با میانجیگری آمریکا و تحت نظارت سازمان ملل آغاز شد اما این مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های تل‌آویو راه به جایی نبرد.

لبنان و چند کشور دیگر حاشیه شرقی دریای مدیترانه و رژیم صهیونیستی درباره مرزهای دریایی اختلاف شدید دارند، چراکه این منطقه سرشار از منابع نفت و گاز است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها