کد خبر: 614240
تاریخ انتشار :

رقابت انتخاباتی فرماندهان

رقابت انتخاباتی فرماندهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، شرق نوشت: به نظر می‌رسد قالیباف و رضایی در سفر‌های استانی با هم مسابقه گذاشته‌اند؛ سفر‌هایی که شائبه‌های انتخاباتی آن بیش از چیز‌های دیگر است. این دو نفر که در جنگ یکی فرمانده ارشد و دیگری فرمانده زیردست بود، یک بار دیگر نیز یعنی سال ۹۲ با هم مسابقه گذاشته بودند؛ اگرچه هر دو از آن رقابت ناکام بیرون آمدند.

حالا به نظر می‌رسد دوباره عزم رقابت دارند. رئیس مجلس به اسم نظارت بر قوانین و دبیر مجمع هم به‌عنوان بررسی مسائل استان، به سفر‌های استانی می‌روند. اواخر بهمن، یک سایت خبری حساب کرده بود که محسن رضایی در شرایط کرونایی در کمتر از پنج ماه اخیر دست‌کم به ۱۵ استان و البته شهر‌های مختلف استان تهران سفر کرده است.

در این فاصله کمتر از یک ماه البته همه سفر‌های او نیز با عنوان دبیر مجمع تشخیص انجام می‌شود. جالب اینکه در این بین، سایت رضایی حتی خبر کاندیداتوری او برای مجلس را هم ترفند مخالفان برای سوزاندن او در انتخابات ریاست‌جمهوری دانسته است.

در همین یک ماه اسفند نیز سه، چهار استان دیگر هم به سفر‌های استانی دبیر مجمع اضافه شده است؛ اصفهان، مرکزی، لرستان و فارس. دیدار با حزب جبهه ایستادگی استان‌ها همواره یکی از برنامه‌های ثابت دبیر مجمع تشخیص بوده است. اگر این سفر غیر‌انتخاباتی و غیرتبلیغاتی بود، دلیلی نداشت رضایی با یک سِمت و سفر سازمانی، با حزبی که او نقش پدر معنوی‌اش را دارد، دیدار کند تا شائبه تبلیغاتی انتخاباتی‌بودن آن تقویت شود.

مثلا معمولا این دبیران جبهه ایستادگی استان‌ها هستند که درباره اهداف و برنامه‌های این سفر‌ها مصاحبه می‌کنند. دبیر این جبهه در استان لرستان گفته بود: در این سفر مسائل استان در موارد مربوطه با حضور دبیر تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد. دیدار مردمی هم یکی دیگر از برنامه‌های ثابت این دیدار‌ها بوده که آن‌هم باز شائبه تبلیغاتی انتخاباتی‌بودن سفرهایش را زیاد می‌کند. معمولا هم اخباری از حاشیه این سفر‌ها منتشر می‌شود که از او می‌خواهند نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

قالیباف هم تا‌کنون به استان‌های خوزستان، سیستان‌و‌بلوچستان، چهارمحال و‌بختیاری و این دو‌روزه هم به کردستان سفر کرده است. برنامه‌های سفر‌های قالیباف هم تقریبا شبیه محسن رضایی است. مثلا در برنامه سفر کردستانش که آخر هفته گذشته برگزار شد، دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی سنندج و جلسه با شورای اداری استان ازجمله برنامه‌های او بود. پیش‌تر هم ویدئو‌هایی از دیدار‌های مردمی قالیباف منتشر شده بود که بسیار یادآور سفر‌های استانی محمود احمدی‌نژاد بود. این در حالی است که بسیاری معتقدند این نقش جدیدا تعریف‌شده رئیس مجلس برای خود، یعنی نظارت بر قانون، هم دخالت در حوزه کاری نمایندگان دیگر است و هم دولت.

هر استان نماینده یا نمایندگان خودش را انتخاب می‌کند و قاعدتا رسیدگی به مسائل استان بر عهده و وظیفه آن نماینده است. رئیس مجلس هم رئیس داخلی نهاد پارلمان است، نه رئیس نمایندگان با اختیاراتی فراتر. این در حالی است که در اتفاقی عجیب و غریب، رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان ابراز امیدواری کرده که با نظارت میدانی رئیس مجلس، دغدغه‌ها و مطالبات مردم استان کردستان رفع شود! تقریبا همه از اصلاح‌طلب تا بسیاری از اصولگرایان و حتی کاربران شبکه‌های اجتماعی، متفق‌القول معتقدند سفر‌های قالیباف کاملا انتخاباتی و تبلیغاتی است.

تبلیغاتی‌بودن و انتخاباتی بودن این سفر‌ها درست چند ماه مانده به آغاز انتخابات از سوی دو چهره سیاسی که شائبه نامزدی‌شان بسیار بالاست، در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اگر این سفر‌ها تنها و لزوما با هدف گره‌گشایی از مشکلات مردم صورت می‌گرفت، قبلا سفر‌های استانی احمدی‌نژاد گره‌گشا بود؛ فردی که مبدع این سفر‌های استانی بود و ید طولانی‌تری از همه در طی‌کردن استان‌ها در طول هشت سال ریاستش بر دولت داشت!

منبع: روزنامه شرق

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها