کد خبر: 614291
تاریخ انتشار :

انتقاد ایرلند از بریتانیا بخاطر اولویت دادن به توافق تجاری با آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سیمون کاوونی»، وزیر امور خارجه ایرلند در مصاحبه‌ای با روزنامه «تایمز» انگلیس از تلاش دولت انگلیس برای اولویت قرار دادن توافق تجاری با آمریکا پیش از آنکه اتحادیه اروپا قادر به انجام این کار باشد، انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه ایرلند در این خصوص اظهار داشت: «این ایده که انگلیس می‌تواند اول این کار را انجام دهد یک تفکر کوته‌بینانه است.»

وی افزود: «هنگامی که انگلیس و اتحادیه اروپا می‌توانند با یکدیگر به عنوان شرکا همکاری کنند، این کار ملی‌گرایی خود‌سرانه محسوب می‌شود.»

کاوونی در صحبت‌های خود همچنین از همکاری بریتانیا با اتحادیه اروپا و کانادا به منظور دستیابی به یک توافق تجاری با آمریکا حمایت کرد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، توانایی برقراری توافق‌های تجاری را یکی از مزایای اصلی برگزیت دانسته و توافق با آمریکا را هم یک هدیه بزرگ توصیف کرده است.

روابط بین لندن و دوبلین از زمانی که جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) در سال ۲۰۱۶ به رأی گذاشته شد، تیره شده است.

خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا، دوازهم دی امسال اجرایی شد و انگلیس بازار واحد اتحادیه اروپا را ترک کرد.

در همه‌پرسی برگزیت که سال ۲۰۱۶ انجام شد، اکثریت مردم اسکاتلند با آن مخالفت کردند. اکنون علاوه بر اختلالات ایجاد شده در ایرلند شمالی، اسکاتلند نیز از پس‌لرزه‌های برگزیت در امان نیست. مقامات اسکاتلندی گفته‌اند قصد دارند در این منطقه از بریتانیا همه‌پرسی استقلال برگزار کرده و به بازار اتحادیه اروپا بازگردند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها