کد خبر: 614359
تاریخ انتشار :

روحانی: طرح‌های عمزانی امروز ما مرهون سیاست خارجی ماست/ باید تحریم شکسته شود تا با فروش نفت وضع صندوق توسعه ملی بهتر شود

روحانی: طرح‌های عمزانی امروز ما مرهون سیاست خارجی ماست/ باید تحریم شکسته شود تا با فروش نفت وضع صندوق توسعه ملی بهتر شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۴ اسفند) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملّی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشحالیم که امروز طرح تاریخی را درباره آبادی منطقه شرق ایران اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: این عدم تعادلی که بین شرق و غرب همیشه بوده و شرق از لحاظ طبیعت طبیعت سختی دارد و ما هم چون بچه منطقه شرق کشور هستیم می‌دانیم که کویر، سختی و زیبایی‌های دارد حتماً باید کاری کنیم که منطقه شرق ایران آباد شود و این توازن بین شرق و غرب ایجاد شود.

روحانی با بیان اینکه طرحی که امروز افتتاح شد، از لحاظ امنیت و توسعه کشور حائز اهمیت است، گفت: البته این طرح، بزرگ و تاریخی است و وقتی اوایل دولت بحث می‌کردیم، برخی می‌گفتند عملیاتی نیست و قابل اجرا نیست. امّا الحمدلله این طرح شروع شد و همانطوری که مردم می‌دانند سه فاز خط یک را تا امروز افتتاح کردیم. یک فاز در آبان ماه، دو فاز هم امروز افتتاح شد و آبی که به منطقه سیرجان و مس سرچشمه می‌رسد و آبی که به منطقه اردکان یزد می‌رسد محصول این طرح است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این طرح باید ادامه پیدا کند و باز هم از خلیج فارس و دریای عمان تا خراسان جنوبی و مشهد و خط سوم برای اصفهان و خط چهارم از دریای عمان به زاهدان و زابل هست که این تحول بسیار عظیمی است.

روحانی با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌‌های دولت گفت: صندوق توسعه ملّی ماحصل پول نفت است و بعد از برجام پول‌هایی به این صندوق وارد شد و طرح‌های امروز ما مرهون سیاست خارجی ماست. امروز هم باید تحریم شکسته شود تا با فروش نفت باز هم وضع صندوق توسعه ملی خوب شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها