کد خبر: 614451
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

فولادگر: در نظرسنجی‌ها ظریف و حسن خمینی بالاتر جهانگیری قرار دارند/ مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی‌شان را از چشم دولت می‌بینند/ جهانگیری نمی‌تواند منتقد وضع موجود شود

فولادگر: در نظرسنجی‌ها ظریف و حسن خمینی بالاتر جهانگیری قرار دارند/ مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی‌شان را از چشم دولت می‌بینند/ جهانگیری نمی‌تواند منتقد وضع موجود شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : اصلاح طلبان با همه گزینه های مستعد ریاست جمهوری می خواهند پا به عرصه ریاست جمهوری بگذارند اما از صف طولانی افراد متعدد، تنها یکی از سه گزینه اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف و سید حسن خمینی نامزد نهایی این جریان لقب خواهد گرفت. در این میان جهانگیری از مدت ها پیش سفرهای انتخاباتی خود را استارت زده است و در سخنرانی هایش تلاش می کند به نقدهای مربوط عملکردش در دولت پاسخ گوید. اما آنچه او را نگران کرده برجسته‌تر بودن طرح نام ظریف و سیدحسن خمینی در رسانه هاست.

یارانه‌ای جدید در سال ۱۴۰۰ + جزییات

کلیک کنید:خبر خوش درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان+جزئیات مهم

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با نامه نیوز درباره بیشتر بودن شانس ظریف و سیدحسن خمینی نسبت به اسحاق جهانگیری برای انتخاب شدن به عنوان نامزد جریان اصلاحات گفت: اصلاح طلبان در قالب نهاد اجماع ساز قصد دارند نیروهای خود را تشویق کنند تا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور بروند و ثبت نام کنند تا بعد از اعلام نظر شورای نگهبان مشخص شود چه کسی یا کسانی توانستند مجوز حضور در میدان رقابت را کسب کنند.

وی افزود: آقای اسحاق جهانگیری مورد حمایت حزب کارگزاران است و از طرفی چون در دولت معاون اول آقای روحانی بود می تواند حلقه مشترکی بین حزب اعتدال و توسعه و جریان اصلاحات باشد. در واقع از آنجا که اصلاح طلبان اعلام کردند دیگر از نامزد اجاره ای حمایت نمی کنند، حالا اگر آن نامزد آقای جهانگیری باشد، ظریفت آن را دارد که از سوی هر دو طرف یعنی جریان اصلاحات و حزب اعتدال و توسعه مورد حمایت قرار گیرد. البته آقای ظریف نیز از چنین موقعیتی برخوردار است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تأییدصلاحیت شدن اسحاق جهانگیری توسط شورای نگهبان در سال 96 تأکید کرد: البته گرچه نمی توان این مسئله را شاهدی برای قطعی بودن تأییدصلاحیت شدن او در سال 1400 تلقی کرد اما آن به عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب نامزد شاید مدنظر اصلاح طلبان قرار گیرد.

وی درباره رقابت جهانگیری با ظریف و سیدحسن خمینی برای تبدیل شدن به نامزد واحد جریان اصلاحات افزود: رقابت بین همه وجود دارد. البته اسحاق جهانگیری نسبت به آقایان محمدجواد ظریف و سیدحسن خمینی فردی اجرایی تر محسوب می شود.

کلیک کنید:خبر فوری: یارانه معیشتی جدید در 1400 تصویب شد +برای دریافت کلیک کنید

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسی یادآور شد: اصلاح طلبان درباره آقای سیدحسن خمینی بیشتر می خواهند از وجهه یادگار امام و بیت امام و انتساب او به بنیانگزار انقلاب اسلامی استفاده کنند اما هنوز ما خبری نداریم که آقای سیدحسن آقای خمینی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفته است؟ یا اساسا در صورت کاندیداتوری در فهرست نهایی تأییدصلاحیت شدگان قرار می گیرد یا خیر؟

وی ادامه داد: آقای ظریف بیشتر وجهه دیپلماتیک دارد تا اجرایی اما محبوبیت مردمی او بیشتر از آقای جهانگیری است. نظرسنجی ها نیز همین را نشان می دهد که در بین کاندیداهای اصلاح طلب، اول آقای ظریف، بعد آقای سیدحسن خمینی و سپس نام آقای جهانگیری قرار دارد. یعنی آقایان ظریف و سیدحسن خمینی از آقای جهانگیری بالاتر هستند.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به چالش های اسحاق جهانگیری در عرصه انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مشکلات آقای جهانگیری نسبت به سال 96 بیشتر شده است چون او به عنوان معاون اول رئیس جمهور باید از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در طول 8 سال گذشته دفاع کند و نمی تواند زمان انتخابات در جایگاه منتقد وضع موجود قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات جامعه در حوزه اقتصادی و معیشتی افزود: هرچند در سال های اخیر موضوع تحریم ها و کرونا وجود داشت اما امروز مردم مشکلات شان در حوزه کسب و کار، ارز، بانک، بورس و تأمین کالاهای اساسی را از چشم دولت می بینند. ضمن آنکه دولت نتوانست برنامه هایی را که خودش مطابق با شرایط روز برای مدیریت و اداره کشور ارائه کرد طبق وعده هایش پیش ببرد.

فولادگر اظهار کرد: تجربه ادوار گذشته نشان می دهد اصلاح طلبان در نهایت به کاندیدای واحد می رسند بنابراین این طور نخواهد بود که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان، آقای جهانگیری با آقای ظریف رقابت کند چون نهاد اجماع سازی براساس گزینه هایی که تأیید صلاحیت شدند یک نفر را انتخاب می کنند و بقیه به نفع نامزد نهایی کنار می روند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها