کد خبر: 614538
تاریخ انتشار :

افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اداره عقیدتی نیروهای مسلح یمن امروز (سه شنبه) اسناد جدیدی از حضور نظامی آمریکا و پایگاههای این کشور در یمن و ارتباط دولت «علی عبدالله صالح» (رئیس جمهور اسبق یمن) با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا منتشر کرد.

همزمان شبکه المسیره نیز اسناد محرمانه‌ای از ارتباط و گفت‌وگوهای میان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور اسبق یمن با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) را منتشر کرد. به گفته المسیره، این اسناد نشان دهنده طمع‌ورزی‌های آمریکا در یمن و سرسپردگی کامل حکومت علی عبدالله صالح دارد.

اداره عقیدتی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه خود به مکاملات تلفنی میان «علی عبدالله صالح» با «جرج تنت» رئیس وقت سازمان سی.آی.ای دست یافته است. همچنین در یکی از این مکالمه به ارتباط مستقیم سازمان سیا و تروریست‌های القاعده و همکاری مقامات دولت عبدالله صالح در شکل‌گیری این ارتباط اشاره شده است.

در این مکالمه رئیس سازمان سیا اصرار دارد که دولت یمن یکی از عناصر القاعده (وابسته به آمریکا) را که در انفجار در ناوشکن «یو.اس.اس.کول» دستگیر شده بود، آزاد کند.

قرار است یمن امروز جزئیات بیشتری از این اسناد منتشر کند.

روزنامه الثوره یمن نیز روز یکشنبه در گزارشی به حضور اطلاعاتی و نظامی آمریکا پرداخت و نوشت که از سال ۲۰۰۰، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن، تقویت روابط با آمریکا و بازکردن درهای کشورش به روی آمریکایی‌ها را آغاز کرد. حادثه ناوشکن کول، که در اکتبر ۲۰۰۰ در ساحل عدن رخ داد، راه را برای قیمومیت و کنترل نظامی، سیاسی و امنیتی آمریکا بر یمن را باز کرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها