کد خبر: 614622
تاریخ انتشار :

دسترسی به اینترنت در میانمار محدودتر شد/ سوچی به دریافت رشوه متهم شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار با کودتای اول فوریه سال جاری میلادی از سوی ارتش به همراه سایر مقام‌های این کشور و قانونگذاران دستگیر شد و اکنون در حبس به سر می‌برد.

انجمن کمک رسانی به زندانیان سیاسی میانمار اعلام کرده، در مجموع ۲۱۷ تن در جریان درگیری‌ها و آشوب‌ها در این کشور کشته شدند اما آمار واقعی احتمالا بیشتر از این تعداد است.

کشورهای غربی کودتا در میانمار را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به خشونت و آزادی سوچی و سایرین شده‌اند. کشورهای آسیایی نیز پیشنهاد کمک برای یافتن راه حل این بحران را مطرح کرده‌اند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل اخیرا هشدار داده بود که افزایش قیمت مواد غذایی در میانمار می‌تواند توانایی خانواده‌های فقیر را برای خرید مواد غذایی دچار مشکل کند.

مقام‌های میانماری خدمات اینترنت را محدود کرده‌اند چون معترضان از رسانه‌های اجتماعی برای سازماندهی اعتراضات استفاده می‌کنند و دسترسی به وای فای در مکان‌های عمومی نیز به صورت گسترده از امروز قطع شده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو امروز گفته که حدود ۳۷ خبرنگار دستگیر شده‌اند که ۱۹ تن همچنان در بازداشت هستند.

این محدودیت در دسترسی به اینترنت در حالی ایجاد شده که سوچی با اتهام جدید روبرو شده که شامل دریافت رشوه می‌شود اما وکیل وی این اتهام را شبیه به یک شوخی می‌داند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها