کد خبر: 614626
تاریخ انتشار :

کیفرخواست برای انحلال حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از آناتولی، براساس این بیانیه، شاهین کیفرخواستی علیه حزب دموکراتیک خلق‌ها ​​​​​​​تنظیم و تقدیم دادگاه عالی کرده است.

وی در این کیفرخواست نوشت: رهبران و اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها با گروه تروریستی پ.ک.ک هماهنگ عمل می‌کنند و با اظهارات و اقدامات مغایر اصول دموکراتیک و قوانین بین‌المللی یکپارچگی دولت با ملت را هدف قرار می‌دهند.

آلتون، مدیر ارتباطات ترکیه نیز گفته است که حزب دموکراتیک خلق‌ها بدون تردید رابطه سازمان یافته‌ای با گروه تروریستی پ.ک.ک دارد.

او در توییت خود نوشت: رهبران ارشد این گروه و سخنگویانش با سخنان و اعمالشان به کرات ثابت کرده‌اند که شاخه سیاسی پ.ک.ک هستند. تنها دادگاه قانون اساسی است که باید درباره اقدامات تنبیهی برای این گروه و یا انحلالش تصمیم‌گیری کند.

این اظهارات درپی درخواست‌های فزاینده رهبران سیاسی ترکیه برای انحلال رسمی حزب دموکراتیک‌ خلق‌ها بیان شده است. طی سال‌های اخیر مقام‌های اجرایی و منتخب این گروه بارها به اقدامات تروریستی متهم شده‌اند.

در ترکیه انحلال یک حزب سیاسی برعهده دادگاه قانون اساسی است. گاهی به جای انحلال دادگاه 15 عضوی قانون اساسی ممکن است قطع کامل یا بخشی از کمک‌ها به این حزب را توصیه کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها