کد خبر: 614650
تاریخ انتشار :

هشدار آنکارا درباره افزایش اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی در جهان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه درباره افزایش اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی در جهان هشدار داد.

چاووش‌اوغلو طی سخنرانی آنلاین در همایش «روز بین‌المللی مبارزه با اسلام‌هراسی» - که توسط سازمان همکاری اسلامی برگزار شده بود - خواستار ایجاد سازوکارهای مؤثر برای ریشه‌کن کردن تمایلات ضد اسلامی و نفرت‌پراکنی در قبال مسلمانان شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در این همایش توضیح داد: «عوام‌فریبی، نژادپرستی، بیگانه‌ستیزجی و نفرت‌پراکنی در تمام جهان رو به افزایش است. ظهور [ویروس] کووید۱۹ نیز این تمایلات را بیشتر افزایش داد».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه حملات، توهین‌ها و اقدامات تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان رایج شده، تاکید کرد که چنین اعمالی،‌ بزرگترین تهدید برای همزیستی مسالمت‌آمیز است. وی افزود: «گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که جرائم تنفربار علیه مهاجران نیز در کشورهای میزبان روبه افزایش است».

بر این اساس، چاووش‌اوغلو در ادامه گفت: «باید در کنار یکدیگر مقابل هرنوع عمل خشونت‌بار که از تنفر از دین نشأت گرفته، شامل اسلام‌هراسی، یهودستیزی و مسیحیت‌هراسی بایستیم».

پیش از این نیز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از تبدیل شدن رسانه‌های اجتماعی غربی به بستری برای ترویج اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی، از جامعه جهانی خواست مانع این روند شود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها