کد خبر: 614675
تاریخ انتشار :

نامه صدها شخصیت بین‌المللی به پاپ برای لغو تحریم‌های سوریه

نامه صدها شخصیت بین‌المللی به پاپ برای لغو تحریم‌های سوریه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ۵۰۰ شخصیت از جمله برخی شخصیتهای سوری در دهمین سالگرد جنگ تروریستی علیه سوریه در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نوشتند، اقدامات ناعادلانه اجباری علیه دمشق باعث تراژدی انسانی شده است که اگر به سرعت با آن مقابله نشود، منجر به یک وضعیت فاجعه بار می شود.

امضا کنندگان این نامه اظهار داشتند که جنگ تروریستی و تحریم‌ها به دلیل کمبود مواد غذایی و سایر تجهیزات بشردوستانه باعث رنج مردم سوریه شده است. آنها در عین حال به تاریخ پربار و فرهنگ بالای ملت سوریه و اینکه این کشور قبل از ۲۰۱۱ یکی از مهمترین تولید کنندگان گندم و غذا در خاورمیانه بوده است اشاره کردند.

در این نامه به گزارش تهیه شده توسط الینا دوهان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۹ دسامبر گذشته اشاره و خواستار لغو این اقدامات یک جانبه اجباری شده است.

در این نامه همچنین تاکید شده که تحریم‌های سوریه مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه برخی نهادهای اقتصادی به دلیل ترس آنها از اقدامات تلافی‌جویانه شده است.

امضا کنندگان این نامه از پاپ خواستند تا بلافاصله اقدام کند، در غیر این صورت اوضاع سوریه بدتر خواهد شد و شاهد تکرار فاجعه‌ای خواهد بود که بر اثر تحریم‌های پیش از سال ۲۰۰۳ بر سر عراق آمده است. آنها گفتند: درباره توانایی پاپ در دفاع قدرتمندانه از صلح و عدالت برای مردم سوریه تردیدی نداریم.

امضا کنندگان پیام خود را با بیان این که سوریه کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی و مشهور به همزیستی قومیت‌های مختلف است، به پایان بردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها