کد خبر: 614676
تاریخ انتشار :

گزارش جدید از شکنجه‌های وحشتناک و بازجویی در زندان‌های عربستان سعودی

گزارش جدید از شکنجه‌های وحشتناک و بازجویی در زندان‌های عربستان سعودی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در گزارشی که با همکاری سازمان حقوق بشر "القسط" و "مرکز حقوق بشر الخلیج" تهیه شده، آمده است، نبود ضمانت‌های حقوقی برای جلوگیری از شکنجه، بستری برای اعمال شکنجه فراهم می‌کند و برخی قانون‌ها مثل بند‌های مبارزه با تروریسم، باعث تسهیل در روند شکنجه و چه‌بسا تشویق آن هم می‌شود.

"شکنجه در عربستان سعودی و فرهنگ فرار از مجازات" نشانه اقدام به شکنجه برنامه‌ریزی شده در این کشور برای اعتراف گرفتن در طول بازجویی به عنوان نوعی مجازات در زمان بازداشت است و با اینکه زندانیان از شکنجه‌های خود در دادگاه‌ها سخن گفته‌اند، مقامات هیچ تحقیقی درباره این ادعا‌ها نکرده‌اند و دادگاه‌ها همچنان به اعتراف‌هایی که زیر شکنجه گرفته شده، به عنوان ادله در پرونده‌های حقوقی تکیه می‌کنند.

این تحقیق جدید، مهم‌ترین عوامل پشت پرده اعمال شکنجه را تشریح می‌کند و به طرف‌های مسئول در شکنجه و بدرفتاری‌ها می‌پردازد. این تحقیق همچنین عدم احترام مقامات سعودی به توافقنامه سازمان ملل متحد در مبارزه با شکنجه و دیگر رفتار‌ها یا مجازات‌های سنگین، غیربشری و تحقیرآمیز را بررسی کرده است.

در این تحقیق همچنین درباره تحولات جدید طی 3 سال از زمان روی کار آمدن محمد بن‌سلمان به عنوان ولیعهد، در بازسازی ساختار دستگاه‌های امنیتی و تسلط وی بر این دستگاه‌ها از جمله اقدام گروهی از نزدیکان وی به شکنجه زنان مدافع حقوق بشر در بازداشتگاه‌های غیررسمی، اطلاعاتی ارائه شده است. این مسئله با توجه به اینکه زنان در گذشته شکنجه نمی‌شدند، تحول خطرناکی به شمار می‌آید. در این گزارش همچنین استفاده از زیرزمین برخی کاخ‌ها برای شکنجه فاش شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها