کد خبر: 614693
تاریخ انتشار :

مالزی همه کارمندان سفارت کره‌شمالی را اخراج کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مالزی امروز جمعه اعلام کرد که فرمان خروج همه کارمندان سفارت کره شمالی را صادر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه مالزی با صدور بیانیه ای قطع روابط دیپلماتیک میان پیونگ‌یانگ با این کشور را محکوم و آن را «غیردوستانه و غیرسازنده» توصیف کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه مالزی در این خصوص آمده است که این کشور سفارت خود در پیونگ‌یانگ را بسته و با ابلاغ دستوری به همه کارمندان سفارت کره شمالی و وابستگان آنها در کوآلالامپور ۴۸ ساعت آینده را برای تَرک خاک مالزی فرصت خواهد داد.

این در حالیست که دولت کره شمالی پیشتر اعلام کرد که در پی حکم دادگاه عالی مالزی مبنی بر استرداد یک شهروند کره شمالی به ایالات متحده برای محاکمه به جُرم پولشویی، پیونگ یانگ روابط دیپلماتیک خود با کوالالامپور را قطع می‌کند.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری مرکزی کره منتشر شد، به واشنگتن هشدار داد که «بهای این کار را می‌پردازد».

وزارت خارجه کره شمالی این استرداد را «اقدام شرورانه و جُرم غیرقابل بخشش» مقامات مالزی خواند که «برخلاف قوانین مورد تأیید بین المللی شهروند کره شمالی را به مثابه یک قربانی اقدام خصمانه ایالات متحده به این کشور پیشکش کرد».

هرچند کره شمالی در بیانیه خود به نام این شهروند اشاره‌ای نکرد، اما در اوایل ماه مارس دیوان عالی مالزی حکم داد که مردی به نام «مون چول مایونگ» می‌تواند برای محاکمه [به ایالات متحده] مسترد شود.

گفتنی است این شهروند کره شمالی پس از آنکه از سوی آمریکا به پولشویی و صدور مدارک جعلی برای ارسال محموله‌های قاچاق به کره شمالی متهم شد، در سال ۲۰۱۹ در مالزی دستگیر شد. وی با درخواست استرداد خود به ایالات متحده مخالفت کرد و آن را اقدامی با انگیزه سیاسی خواند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها