کد خبر: 614922
تاریخ انتشار :

رئیس هیات حقوق بشر عربستان: قصدم تهدید کالامار نبود!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، عواد العواد، رئیس هیات حقوق بشر عربستان با انتشار توییت هایی اعلام کرد: من همان مسؤول عربستانی هستم که گزارشگر ویژه سازمان ملل گفته بود او را در مورد پرونده قتل جمال خاشقجی تهدید کرده اما قصدم تهدید کالامار نبود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص قتل های فراقانونی پیشتر در مصاحبه ای با روزنامه گاردیان انگلیس گفته بود: در پی تحقیقاتش درباره پرونده قتل خاشقجی، یک مسؤول عربستانی ژانویه ۲۰۲۰ در نشستی که در ژنو تهدید کرد اگر کار خود را متوقف نکند، فردی مسؤولیت کار او را بر عهده خواهد گرفت.

کالامار تاکید کرد: مسؤولان سازمان ملل این عبارت را "تهدید به قتل" تفسیر کردند و سازمان ملل نیز عصر چهارشنبه این اظهارات کالامار را تایید کرده و این سخن مسؤول عربستانی را تهدید توصیف کرد.

نه کالامار و نه سازمان ملل هویت این مسؤول عربستانی که این سخن را گفته فاش نکردند اما العواد امروز فاش کرد که او آن مسؤول مورد نظر بوده است.

العواد با انتشار توییت هایی به زبان انگلیسی با اشاره به اظهاراتی که بیش از یک سال قبل میان او و کالامار رد و بدل شده و کالامار و برخی مسؤولان سازمان ملل آن را تهدیدی پنهان توصیف کرده بودند، اعلام کرد: با اینکه آن گفتگو را دقیقا به یاد نمی آورم اما ممکن نیست قصد من تهدید و یا رساندن هر گونه آزاری به شخصی بوده باشد که سازمان ملل تعیین کرده، بوده باشد.

او در ادامه خود را مدافع حقوق بشر توصیف کرد و گفت: اینکه چیزی گفته باشم که نوعی تهدید تفسیر و برداشت شده باشد، بر قلبم سنگینی می کند.

کالامار با ارائه گزارشی به سازمان ملل درباره پرونده قتل جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۹ تاکید کرد که مدارکی موثق وجود دارند که نشان می دهند برخی مسؤولان عالی رتبه عربستانی عامل این قتل هستند.

کالامار به روزنامه گاردین گفت: آنچه در نشست ژنو درباره این پرونده گفته شد، تهدید به قتل بود و اینگونه برداشت شد.

نشست مسؤولان عربستانی و سازمان ملل بدون حضور کالامار برگزار شد اما دفتر حقوق بشر سازمان ملل او را در جریان روند نشست قرار داده و دستگاه امنیتی سازمان ملل و مسؤولان آن را مطلع کرد.

گزارشگر سازمان ملل گفت: به افرادی که در نشست حضور داشتند و در ادامه نیز به هیات عربستانی توضیح داده شد که این کار اصلا شایسته نیست.

سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرد: تاکید می کنیم جزئیات گزارش منتشر شده در گادرین درباره تهدید کالامار درست هستند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها