کد خبر: 614985
تاریخ انتشار :

وزارت دفاع تونس: با آمریکا درباره امنیت مدیترانه گفت‌وگو کردیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این هیات عالی رتبه نظامی روز پنجشنبه با همتای آمریکایی خود به سرپرستی ژنرال « استیفان تاونساند » فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا ، در ناو هواپیمابر « یو اس اس دوایت آیزونهاور» دیدار کردند.

وزارت دفاع تونس به نام اعضای تشکیل دهنده این هیات تونسی و محل انجام این دیدار اشاره ای نکرد.

بیانیه وزارت دفاع تونس به نقل از هیات آمریکایی افزود: در این دیدار درباره انتقال تجربیات بین تونس و آمریکا از طریق انجام تمرینات مشترک به منظور توسعه توانایی های ارتش دو کشور جهت مقابله با تهدیداتی که امنیت مدیترانه را به خطر می اندازد بحث و تبادل نظر شد.

این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتر اضافه کرد که هیات نظامی تونس در این دیدار تاکید کرد که این کشور در چارچوب تلاش های بین المللی برای حفظ امنیت و ثبات مدیترانه نقش دارد.

این دیدار در حالی انجام می شود که تونس طی روزهای گذشته شاهد تظاهرات مردم علیه حکومت به دلیل اختلافات سیاسی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی است .مردم تونس همچنین مخالف هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

در همین ارتباط احزاب تونسی اویل هفته گذشته در بیانیه‌ای هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم نژادپرست و مجرم را خیانت به تونس، تاریخ و شهدای آن دانستند.

تونس پس از شکل گیری انقلاب سال ۲۰۱۱ به این سو دارای نظام سیاسی پارلمانی و ریاست جمهوری آمیخته به هم است و همین امر باعث شدت گرفتن اختلافات میان دو هرم قدرت در ارتباط با اختیارات قانونی شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها