کد خبر: 615237
تاریخ انتشار :

پرچم‌های کاخ سفید نیمه افراشته شدند + عکس

پرچم‌های کاخ سفید نیمه افراشته شدند + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به گزارش اسپوتنیک، افسر کشته شده ویلیام ایوانز با سابقه ۱۸ سال همکاری با پلیس کنگره اعلام هویت شده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که پیشتر واشنگتن را به سوی استراحتگاه کمپ دیوید ترک کرده بود گفته از شنیدن این خبر قلبش شکسته است.

بایدن به خانواده ویلیام ایوانز تسلیت گفته و دستور داده پرچم آمریکا بر فراز کاخ‌سفید به حالت نیمه‌افراشته دربیاید.

پرچم‌های کاخ سفید نیمه افراشته شدند + عکس

وی در بیانیه‌ای گفت: من و بانوی اول آمریکا از شنیدن این حمله به یکی از ایست‌های امنیتی در ورودی کنگره که در جریان آن افسر ویلیام ایوانز از پلیس کنگره کشته و یکی از همکارانش زخمی شدند، بسیار نارحت و متاسف هستیم. ما به خانواده افسر ایوانز و همه کسانی که در این غم شریک هستند، تسلیت می گوییم. ما می دانیم که این چه دوران سختی برای کنگره، افرادی که در آنجا کار می‌کنند و افرادی که از آن محافظت می کنند، بوده است. بایدن افزود: من توسط الیزابت شروود-رندال، مشاور امنیت داخلی‌ام از این رویداد مطلع شدم و در جریان تمامی جزئیاتی که در پی تحقیقات آغاز شده از این رویداد بدست آید، قرار خواهم گرفت.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است قلب آمریکا شکسته و ایوانز را "شهید" دموکراسی خوانده است.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا این حمله را محکوم کرد و آن را "غیرقابل توضیح" خواند.

وی گفت: امروز در یک اقدام خشونت‌آمیز غیرقابل توضیح یک افسر پلیس شجاع کنگره آمریکا در حین انجام وظیفه کشته شد در حالی که افسری دیگر نیز زخمی شده و برای زنده ماندن مبارزه می‌کند. افسر ویلیام ایوانز نهایت از خود گذشتگی و فداکاری را در حفاظت از کنگره و آنهایی که از طرف مردم آمریکا در آنجا کار می‌کنند، انجام داد. افسر ایوانز، خانواده‌اش و همه آنهایی که او را می‌شناختند در قلب ما جای دارند و برای آنها دعا می کنیم.

وی افزود: من از پلیس کنگره، نیروی واکنش سریع گارد ملی و هر کسی که به سرعت به حمله روز جمعه واکنش نشان داد، تشکر می‌کنم. ما به این زنان و مردانی که از کنگره دفاع می‌کنند به ویژه در جریان دوره‌ای چالش‌برانگیز که با حملات خشونت‌آمیز و مرگبار مواجه بوده‌اند، افتخار می‌کنیم.

روز جمعه حدود ساعت یک بعداز ظهر به وقت محلی مردی سوار بر یک خودروی آبی مستقیما به سوی دو افسر پلیس در ورودی شمالی کنگره راند. به گزارش پلیس، راننده سپس از خودروی خود چاقو به دست پیاده می‌شود تا به افسران حمله کند و وقتی به دستور ایست پلیس توجه نمی‌کند یکی از دوپلیس به سوی او تیراندازی می‌کند.

پلیس می‌گوید عامل این حمله که به نظر همدستی نداشته براثر جراحات وارده جان باخته است.

این حادثه نزدیک به ۳ ماه بعد از شورش به کنگره روی داده است.

پلیس فدرال آمریکا در واشنگتن درحال بررسی شرایط است و به پشتیبانی از پلیس کنگره وارد عمل شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها