کد خبر: 615425
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

احمد کریمی اصفهانی: برجام هیچ‌وقت احیاء نمی‌شود/ دولت در پی تقاضای مذاکره با غربی‌ها اهداف انتخاباتی را دنبال می‌کند/ مردم به شعار اصلاح‌طلبان مبنی بر احیای برجام اعتماد نمی‌کنند

احمد کریمی اصفهانی: برجام هیچ‌وقت احیاء نمی‌شود/ دولت در پی تقاضای مذاکره با غربی‌ها اهداف انتخاباتی را دنبال می‌کند/ مردم به شعار اصلاح‌طلبان مبنی بر احیای برجام اعتماد نمی‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: تا انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر از سه‌ماه باقی مانده و اصلاح‌طلبان با شعار احیاء برجام پا به میدان گذاشته‌اند. در این بین دو پرسش مهم به وجود می‌آید؛ نخست آنکه آیا واقعا برجام احیاء می‌شود؟ و دوم آنکه این شعار تا چه میزان می‌تواند بر وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان تأثیر مثبت بگذارد؟

ا حمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مسئله مذاکرات هسته‌ای و برجام هشت سال است که مطرح است و اکنون به صراحت می‌توان گفت برجام در انتهای مسیر خود به سر می‌برد زیرا در همه این‌سال‌ها هیچ همکاری و اجرای تعهدی از سوی غربی‌ها مشاهده نشد و وادادگی‌های دولت هم در این مسیر بسیار زیاد بود. ایران اگر قرار بود حسن نیت خود را نشان دهد، نشان داد و اگر قرار بود به همه دنیا ثابت کند که از اجرای تعهداتش سر باز نمی‌زند، این کار را کرد اما غربی‌ها هیچ اقدامی مبتنی بر ایفای تعهد انجام ندادند».

او ادامه داد: «دولت آقای روحانی در تمام مراحل شیفته غرب بود و هیچ اقدام قاطعی در برابر بدعهدی‌های غربی‌ها با محوریت آمریکا انجام نداد. در داخل هم که هیچ کارنامه مثبتی ندارد و مردم مدت‌هاست درگیر معیشت خود هستند. چنین دولتی برای آنکه به ظاهر نشان دهد موفق بوده است، می‌خواهد در همین چندماهی که از عمرش باقی مانده، به زعم خود برجام را احیاء کند که من به جرئت می‌گویم هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد و هر تحریکی که دولت در این زمینه انجام دهد به ضرر ملت ایران است. من باور دارم دولت در پی تقاضای مذاکره با غربی‌ها اهداف انتخاباتی را دنبال می‌کند».

این فعال سیاسی درباره ابعاد تفاهم‌نامه 25 ساله ایران و چین بیان کرد: «اکنون تفاهم‌نامه 25ساله ایران و چین برگ برنده ایران در برابر دولت‌های غربی است تا ثابت کنیم که آمریکا قلدر و یکه‌تاز جهان نیست. این تفاهم‌نامه فصل جدیدی از روابط ایران با چین را می‌گشاید و به همه دشمنان نظام اسلامی و منافقان که مدام می‌گویند کار نظام تا چندی دیگر تمام است، نشان داد که کشوری مانند قدرتمندی مانند چین برنامه‌های درازمدت با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد».

این فعال سیاسی درپاسخ به این پرسش که چه‌قدر گفتمان احیای برجام که از سوی طرفداران دولت و اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو با اقبال عمومی مواجه می‌شود، تصریح کرد: «ملت ما امیدوار باشند که سال1400 سال موفقیت نظام اسلامی زیر سایه ولایت است. البته این نگرانی وجود دارد که دولت در همین چندماهه عمرش چوب لای چرخ موفقیت‌های نظام بگذارد. واقعا باید از دولت خواسته شود که فقط هیچ کاری نکند تا دورانش تمام شود و بگذارد تا قوه قضائیه، مجلس و مردم امور را پیش ببرند».

او در پایان گفت: «تردید نکنید که مردم به شعار اصلاح‌طلبان مبنی بر احیای برجام اعتماد نمی‌کنند و اصلاح‌طلبان شکست‌خورده 1400 خواهند بود. مردم می‌بینند و قضاوت می‌کنند که دولت علاوه بر حوزه دیپلماسی در حوزه اقتصاد داخلی با چه میزان ناکارآمدی فعالیت کرد. وقتی مردم گرفتار نان شب خود شده‌اند چگونه ممکن است که بازهم به طرفداران دولت که اصلاح‌طلبان باشند رأی دهند؟»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها