کد خبر: 615511
تاریخ انتشار :

احتمال اقدام نظامی روسیه علیه آمریکا بالا گرفت

احتمال اقدام نظامی روسیه علیه آمریکا بالا گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت خارجه روسیه به گزارش‌ها درباره برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان برد واکنش نشان داد و «ماریا زاخارووا» سخنگوی این وزارتخانه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌های آمریکا و انگلیس برای استقرار موشک‌های زمینی کوتاه‌برد و میان‌برد، پیشگیری از تشدید احتمالی شرایط را بسیار دشوارتر می‌کند. این وزارتخانه همچنین استفاده از اقدامات نظامی در پاسخ به تهدیدهای موشکی غرب را رد نکرد.

در بیانیه این وزارتخانه به نقل از زاخارووا آمده است: در چند هفته گذشته، پنتاگون اظهارات زیادی را درباره اقدامات عملی در جهت استقرار موشک که پیشتر توسط پیمان منسوخ شده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) منع شده بود، بیان کرده و ارتش انگلیس هم به این اظهارات و اقداماتِ به وضوح بی‌ثبات کننده پیوسته است.

وی افزود: اجرای چنین برنامه‌های نظامی در حال شتاب گرفتن است که منجر به تنگ شدن فضا برای حل سیاسی و دیپلماتیک مشکل بعد از پیمان INF و ممانعت از تشدید جدی در حوزه موشکی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: این تحولات در حالی رخ می‌دهد که نشانه واضحی از دولت جدید آمریکا و اکثریت قریب به اتفاق متحدان واشنگتن در ناتو دیده نیم‌شود.

او در ادامه تاکید کرد: ما قطعاً باب گفت‌وگو را نمی‌بندیم اما با در نظر گرفتن اوضاع، احتمال این که روسیه مجبور شود تمرکزش را بیشتر به سمت پاسخ نظامی و فنی در مقابل تهدیدهای موشکی ببرد، رد نمی‌کنیم.

به گزارش «اسپوتنیک»، در سال ۲۰۱۹ آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد و اقدام به آزمایش نسل جدید موشک‌ههای زمین به هوای بالستیک و کروز میان‌برد کرد.

طبق این گزارش، رسانه‌ها گزارش داده‌اند وزارت دفاع آمریکا به دنبال تقویت حضور خود در منطقه هند و اقیانوس آرام با استقرار شبکه موشک‌‌های زمین به هوا در تاسیسات نظامی خود در این منطقه است.

در همین حال، انگلیس هم ماه گذشته از برنامه خود برای گسترش زرادخانه اتمی خود خبر داد و مدعی شد که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌تواند به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشد. در گزارش دولت انگلیس برای بازنگری آمده که انگلیس به شرایطی که انبار ذخایر کلاهک‌های اتمی این کشور بیشتر از ۲۶۰ بمب نباشد، منتقل خواهد شد.

در حال حاضر انگلیس حدود ۱۹۵ کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها