کد خبر: 615524
تاریخ انتشار :

بحران در نیروی پلیس کنگره آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حمله بعدازظهر جمعه (۱۳ فروردین ماه) فردی با خودرو به ماموران محافظ کپیتول در واشینگتن دی سی پایتخت ایالات متحده، یک افسر کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

همچنین در حمله ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین به کیپتول، شماری از ماموران این ساختمان زخمی شدند، یک افسر کشته و یک مامور دیگر خودکشی کرد.

نگرانی های امنیتی چهار ماه گذشته نه تنها ممکن است چگونگی فعالیت این نیروها را دگرگون سازد، بلکه بازماندن این محوطه تاریخی بر روی رهگذران، شهروندان و دیدار کنندگان، در معرض شک و تردید قرار داده است.

به گفته گاس پاپاثاناسیو رئیس اتحادیه پلیس کنگره، صدها افسر تقاضای بازنشستگی پیش از موعد یا یافتن شغل دیگری را بررسی می کنند. این نیرو به سرعت به بحران هم از جنبه اخلاقی و هم شمار ماموران نزدیک می شود، زیرا ماموران به مقدار زیادی اضافه کاری وادار شده اند.

زخمی شدن ده ها مامور در شورش ۱۷ دی ماه هواداران ترامپ در کنگره و مرخصی اجباری شمار دیگری در جریان تحقیق داخلی درباره واکنش نیروها به این حمله شامل ماموری که با شلیک به سوی زنی، او را به قتل رساند، موجب کمبود نیرو در این سازمان شده که بیش از ۲۰۰ پست خالی دارد و معادل ۱۰ درصد نیروی مجاز آن است.

نیروی پلیس کپیتول که از اوایل دهه ۱۸۰۰ تشکیل شد، یک سازمان انتظامی معمولی نیست و اکنون با حدود ۲ هزار نیرو و بودجه ۴۶۰ میلیون دلاری، تنها مسئول حفاظت از کنگره، اعضایش، دیدار کنندگان و تاسیسات آن در منطقه ای به مساحت ۱۶ هکتار است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها