کد خبر: 615603
تاریخ انتشار :

گفتگوی روسیه و آمریکا درباره اوکراین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، امروز سه شنبه از گفتگوی مقامات این کشور با مقامات آمریکایی درباره تحولات اوکراین و تنش های بوجود آمده میان مسکو و غرب در این رابطه خبر داد.

در روزهای اخیر تحرکات پیرامون اوکراین موجب بروز تنش میان روسیه و کشورهای غربی شده بطوریکه روز گذشته اعلام شد سطح آماده باش نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا به بالاترین سطح خود رسیده است.

ریابکوف در اظهارات خود بدون اشاره به جزییات این گفتگو و اینکه چه مقام هایی از دو کشور در آن شرکت کرده اند، اظهار داشت: مسکو بطور قانع کننده آنچه را که در مناطق جنوب شرق اوکراین جریان دارد برای طرف آمریکایی تشریح کرد.

به گفته ریابکوف، در این منطقه اوکراین، اقدامات تحریک آمیز از طرف کی یف و شرکای غربی این کشور و در راس آنها آمریکا جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: واشنگتن باید مراقب پیامدهای این سیاست هماهنگ شده با کی یف باشد.

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ روز گذشته اعلام کرده بود که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از روسیه درباره اوضاع شرق اوکراین و اخبار مبنی بر تجمع هزاران نیروی نظامی روسی در مجاورت مرز اوکراین توضیح خواست.

در گزارش این رسانه، تصاویری از قطارهای باری حامل تعداد زیادی تانک نشان داده و گفته شد کی یف نیروهای تازه نفس و تجهیزات و تسلیحات نطامی سنگین به منطقه دونباس ارسال و در مناطق مسکونی این منطقه مستقر می کند که این اقدامات در توافقنامه مینسک منع شده است.

از سوی دیگر، منابع خبری سه‌شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از هشدار روسیه به اوکراین خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، روسیه به اوکراین هشدار داده که عضویت در ناتو وضعیت در «دونباس» را وخیم‌تر می‌کند. این واکنش روسیه به دنبال آن صورت گرفت که رئیس جمهور اوکراین گفت که ناتو تنها راه حل خاتمه دادن به نبرد در دونباس است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «ولودومیر زلنکسی» رئیس جمهور اوکراین به ناتو توصیه کرد که برنامه عضویت این کشور در این ائتلاف را سرعت بخشد.

رئیس جمهور اوکراین در توییتی به دبیر کل ناتو نوشت، کی‌یف به اصلاحات دفاعی درخواست شده توسط این ائتلاف متعهد شد تا با برنامه عضویت اوکراین در ناتو موافقت شود. اما اصلاحات به تنهایی جلوی روسیه را نخواهد گرفت. ناتو تنها راه پایان دادن به جنگ در دونباس است. عضویت اوکراین در ناتو پیام واقعی به روسیه خواهد بود.»

ناتو در روزهای گذشته پس از هشدار روسیه مبنی بر اینکه تشدید جدی درگیری در منطقه «دونباس» می‌تواند اوکراین را نابود کند، ابراز نگرانی کرده بود. برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز از تقویت مواضع دفاعی روسیه در مرز با اوکراین حکایت دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها