کد خبر: 615789
تاریخ انتشار :

بلینکن: اظهارات بایدن درباره پوتین در راستای «عمل‌گرایی سیاسی» است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، اتهام‌زنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را که به تشدید تنش در روابط دو کشور منجر شد، سیاست واقعی یا عمل‌گرایی سیاسی توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلینکن در پاسخ به سوالی درباره اینکه چطور بایدن می‌تواند پوتین را قاتل بنامد و در عین حال برای همکاری با وی تمایل نشان دهد، مدعی شد: رئیس‌جمهور درباره دو چیز بسیار روشن فکر می‌کند. او در عین این که باید روسیه را به دلیل هر اقدام بی‌پروا و خصمانه پاسخگو کند، باید همچنین در خصوص هر زمینه‌ای که همکاری با روسیه ممکن است به نفع ما باشد، روی باز نشان دهد.

علی‌رغم آن که بایدن در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» در ماه گذشته میلادی، پوتین را قاتل خواند، همواره گفته که در برخی حوزه‌ها که با منافع آمریکا منطبق است، حاضر به همکاری با روسیه است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا این دوگانگی سیاست واشنگتن در قبال مسکو را رویکرد عمل‌گرا توصیف کرد.

بعد از این مصاحبه و اظهارات توهین‌آمیز بایدن، ۲۷ سازمان ترقی‌خواه همراه بسیاری دیگر از ناظران از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند که از بیان اظهارات بی‌ملاحظه در ارتباط با فدراسیون روسیه خودداری کند.

آن‌ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند: با اضطرار فراوان، از رئیس‌جمهور بایدن می‌خواهیم که در راستای تعهد خود مبنی بر این که دیپلماسی به مرکز سیاست خارجی ما بازگشته، مفید عمل کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود، برای وی آروز ی سلامتی کرد و او را به مناظره عمومی دعوت کرد، پیشنهادی که کاخ سفید آن را نپذیرفت.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها