کد خبر: 615821
تاریخ انتشار :

سنای برزیل به نحوه رسیدگی بولسونارو به پاندمی کرونا می‌پردازد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام از سوی سنای برزیل در حالی صورت می‌گیرد که ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور همچنان در مقابل اقدامات قرنطنیه‌ای و با وجود ثبت رکورد جدید مرگ ناشی از کرونا مقاومت می‌کند.

یک قاضی از دیوان عالی برزیل روز پنجشنبه به سنای این کشور دستور داد تا کمیسیونی را برای بررسی این مساله و پس از درخواست ۳۲ سناتور از ۸۱ سناتور این کشور ایجاد کند.

رودریگو پاچکو، رئیس مجلس سنای برزیل، سرانجام دقایقی پس از صدور حکم قاضی و پس از مخالفت با این اقدام، در یک کنفرانس مطبوعاتی به خواسته‌های آنها رضایت داد.

بولسونارو از توصیه‌های متخصصان درباره مهار همه گیری و با وجود افزایش اوج مرگ و میرها در برزیل اجتناب می‌کند و به انتقاد از ماسک و واکسن پرداخته است.

در حکم قاضی دیوان عالی آمده است: در این تحقیق باید اقدامات دولت فدرال به ویژه در رابطه با بدتر شدن بحران بهداشتی در ایالت "آمازوناس"، پس از کمبود اکسیژن برای بیماران بستری مورد رسیدگی قرار گیرد.

در یک اقدام دیگر علیه بولسونارو، دیوان عالی روز پنجشنبه نیز حکم داد که مقامات منطقه‌ای می‌توانند مراسم مذهبی حضوری را ممنوع کنند؛ مساله‌ای که بولسونارو به شدت با آن مخالفت کرده بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها