کد خبر: 615825
تاریخ انتشار :

عضو اتاق بازرگانی ایران:

تحقق شعار سال با مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، بهزاد محقق درباره نامگذاری سال ۱۴۰۰ به «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در ماده ای از قانون «بهبود محیط کسب و کار» ذکر شده است که دستگاه ها با حضور نمایندگان بخش خصوصی در جلسات می توانند اقدام به تصویب آیین نامه کنند اما تاکنون این روند اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه بخشنامه ها بدون نظرخواهی از بخش خصوصی صادر می شوند، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی گاهی تنها چند ساعت پیش از ابلاغ دستورالعمل جدید از آن مطلع می شود در حالی که برای تایید قانون و مقررات با قابلیت اجرایی نیاز به بررسی های کارشناسی بیشتر دارد تا مطابق با شرایط تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باشد.

به گفته وی، برای پشتیبانی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و مانع زدایی برای بهبود و رونق تولید باید مقررات اضافی و محدود کننده برداشته شود که یکی از اساسی ترین نیازهای این بخش محسوب می شود.

محقق خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در موضوع تولید باید بازتعریفی شکل بگیرد تا فعالیت هایی خدماتی مانند پروژه های نرم افزاری و ساخت و ساز نیز در این بخش جای بگیرند زیرا با توجه به رشد فضای مجازی در جهان، شکل تولیدات در حال تغییر است که باید در تعریف آن دیده شود.

وی با بیان اینکه در رقم تولید بسیاری از اقلام جای نمی گیرد، گفت: خدمات نوعی تولید محسوب می شود و می تواند تاثیر به سزایی در آمار تولیدات داشته باشد.

به گزارش ایرنا، امسال رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کردند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها