کد خبر: 615915
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

آیا سید حسن خمینی پدیده انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

آیا سید حسن خمینی پدیده انتخابات ریاست جمهوری می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم نام سید حسن خمینی بیش از پیش در میان نامزدهای اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود. او اخیرا در سخنانی با تأکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات هیچ نکته‌ای مبنی بر عدم حضور قطعی‌اش در انتخابات نگفته است. افزون بر این به تازگی جمعی از اصلاح‌طلبان هم در حسینه جماران حضور یافته‌اند و از حسن خمینی درخواست کرده‌اند که در انتخابات نامزد شود. جواد امام در این دیدار خطاب به حسن خمینی گفته است: «مجمع ایثارگران تصمیم گرفته است که کار انفرادی انجام ندهد اما نگاه این بود که در قالب جبهه اصلاحات ما حتما در انتخاباتی شرکت کنیم که حتما مفهوم انتخابات را داشته باشد و در چاچوب قانون اساسی عادلانه و رقابتی باشد. اما اگر خواستیم وارد انتخابات شویم کاندیدایی را انتخاب کنیم که مورد قبول جامعه باشد و بتواند مطالبات مردم را پاسخگو و حداکثری باشد. در شخصیت هایی که در مجمع ایثارگران مطرح بوده اند، یکی حضرتعالی(سیدحسن خمینی) و یکی هم جناب آقای خاتمی مورد بحث واقع شده‌اید. آقای خاتمی بنا به دلایلی از ابتدا هم رد کردند».

حالا گویا این حسن خمینی است که باید تصمیم به حضور بگیرد یا نه. آن‌طور که مشخص است جمع دیگری از اصلاح‌طلبان هم تمایل دارند که او در انتخابات نامزد شود؛ برای مثال چندی پیش فیض‌الله عرب‌سرخی گفته بود: «سیدحسن خمینی فاقد تجربه اجرایی کلان در سطح حکومت هستند اما او به لحاظ ظرفیت فکری و عقبه اجتماعی و سیاسی‌ای که دارد و حمایت گسترده‌ای که می‌تواند از جانب نیروهای توانمند از ایشان صورت بگیرد و همچنین با ملاحظه توان بسیج‌کننده‌ای که در جامعه دارد، می‌تواند در نبود آقای خاتمی یکی از چهره‌های مثبت و مؤثر در انتخابات باشد اما اگر فکر کنیم که تمام ویژگی‌های مطلوب در نظر ما در یک نفر جمع شود، امری قطعی نیست و سخت می‌شود چنین شخصی را انتخاب کرد».

عبدالله ناصری هم اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه «شرق» گفته است: «دوام حیات اصلاح‌طلبی در جامعه‌محوری است، به این علت که واقعیت دوگانه جامعه-دولت خیلی شفاف و عمیق است و اگر هم فرضا (فرض محال که محال نیست) با نامزد اصلی پاستور را تصرف کردند باید دغدغه جامعه برای ایشان ارجح از دغدغه‌های دیگر باشد و به همین دلیل چون آقای خاتمی نمی‌آید بهترین گزینه، آقای سیدحسن خمینی است».

با این اوصاف و البته دعوت رسمی برخی اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد که در صورت تمایل حسن خمینی به نامزدی در انتخابات، او یکی از مهم‌ترین گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای اجماع است؛ هرچند به هر روی اصولگرایان انتقادهایی به نامزدشدن احتمالی او در انتخابات دارند؛ از جمله آنکه او سابقه اجرایی ندارد و ممکن است مصداق رجل سیاسی نباشد اما در هر صورت خمینیِ جوان تا این لحظه یکی از مطرح‌ترین نامزدهای بالقوه برای انتخابات ریاست‌جمهوری1400 است تا حدی که گفته می‌شود ممکن است در شرایطی شخصِ خاتمی نیز به صراحت از او حمایت کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها