کد خبر: 615916
تاریخ انتشار :

درگیری کماندوهای ترکیه با نیروهای «پ‌ک‌ک» در شمال سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت دفاع ترکیه شنبه از درگیری بین کماندوهای ارتش ترکیه با برخی نیروهای پ‌ک‌ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) در شمال سوریه خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» در درگیری بین دو طرف نیروهای پ‌ک‌ک به سوی کماندوهای ترکیه در شمال سوریه تیراندازی کردند. وزارت دفاع ترکیه افزود که در جریان این حادثه دستکم سه نیروی پ ک‌ک به اسارت درآمده یا جان خود را از دست دادند. وزارت دفاع ترکیه افزود که نیروهای پ‌ک‌ک قصد رخنه از شمال سوریه به خاک این کشور را داشتند.

ترکیه از سال 2016 به این سو سلسله عملیاتی را علیه پ ک‌‌ک در شمال سوریه انجام داده است. گروه شبه‌نظامی پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شدند.

نیروهای امنیتی ترکیه چندی قبل 32 نفر را به اتهامات مختلف از جمله همکاری با گروهک تروریستی پ‌ک‌ک یا انتقاد از دولت بازداشت کردند. در جریان این عملیات‌های در استان «دیاربکر» واقع در جنوب شرقی ترکیه، ۲۲ مظنون به عضویت و همکاری با سازمان پ‌ک‌ک بازداشت شدند.

منابع امنیتی گفتند که بازداشت این بیست‌ودو نفر در پی صدور احکام بازداشت توسط دادستانی دیاربکر برای ۳۳ نفر انجام گرفته و عملیات برای دستگیری مابقی مظنون‌ها نیز ادامه دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها