کد خبر: 615977
تاریخ انتشار :

در گفتگو با «نامه نیوز» مطرح شد

دو ماه به انتخابات و صف نامزد‌های درجه دو؛ سلیمی نمین: نامزد‌ها اصلی از ترس تخریب تا آخرین لحظه صبر می‌کنند

دو ماه به انتخابات و صف نامزد‌های درجه دو؛ سلیمی نمین: نامزد‌ها اصلی از ترس تخریب تا آخرین لحظه صبر می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، شمار نامزد‌های ریاست جمهوری روز به روز بیشتر می‌شود، اما تا چشم کار می‌کند نامزد درجه دوم دیده می‌شود. از برخی وزرای سابق گرفته تا رئیس سابق فلان سازمان و مثلا یک عضو وزارت خارجه که حتی دیگر در همان وزارتخانه هم جایگاهی ندارد! چهره‌های اصلی و تعیین کننده یا هنوز تصمیم نگرفته‌اند و یا خیال ندارند که تصمیم خود را زودتر از دقیقه نود به اطلاع مردم برسانند.
این وضعیت قاعدتا آفتاب بسیاری برای انتخابات دارد و نیازمند ریشه‌یابی است. عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» ریشه این وضعیت را در فضای توام با تخریب انتخابات دانست. او گفت: «این مساله به برخی اخلاق ناصوابی که در جرایانات سیاسی وجود دارد، بر می‌گردد. برخی متاسفانه به صورت گسترده تخریب را دنبال می‌کنند و باعث می‌شوند که افراد برای مصون ماندن از تخریب سعی کنند که نامزدی خود را در آخرین فرصت‌ها اعلام کنند».
وی افزود: «حرف البته از تخریب است و نه نقد درست و اصولی. بنابریان طبیعی است که حتی شخصیت‌های برجسته سیاسی نیز برای مصون نگه داشتن خود از تخریب تلاش کنند».
این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه «شایسته نیست که جریان‌های سیاسی به جای نقد عالمانه در مقام تخریب باشند» گفت: «این رویکرد نه تنها کمکی به شناخت مردم از انتخابات نمی‌کند، بلکه صرفا موجب می‌شود که مردم یک سری مطالب مخدوش و غیر دقیق دریافت کنند. در همین راستا است که ممکن است بعدا به نتیجه برسند که اظهارات یک نامزد انتخاباتی صحیح نبوده و این تبلیغات تعیین کننده بوده که جهت دهی کرده است».
وی انتخابات سال ۹۶ را مثلا زد و گفت: «آقای رئیس جمهور در آن انتخابات و در مناظرات و سخنرانی‌های خود تهمت‌هایی را درباره آقای رئیسی بیان کردند که برای مردم تردید ایجاد کرد. به هرحال اینطور نیست که مردم نسبت به نامزد‌های انتخاباتی شناخت کامل داشته باشند لذا همین که درباره فردی تردید افکنی شود، در امر رای دهی اثرگذار خواهد بود. دیدیم که بحث‌هایی درباره دیوار کشی در خیابان و ... که همه دروغ بود چطور در رقابت اثرگذاشت. البته منظور از این مثال این نیست که دیگران از کار‌های غیر اخلاقی به دور باشند. به هر حال این آفت است که جریان‌های سیاسی به جای آنکه وقت خود را در جهت مثبت و درست صرف کنند، دنبال راه‌هایی می‌روند که زود به نتیجه می‌رسد».
سلیمی نمین تاکید کرد: «مردم باید حساب خود را با این افراد مشخص کرده و معلوم کنند که آیا باید باز هم به کارشناسان برجسته تخریب که پول‌های کلانی در انتخابات‌ها می‌گیرند، میدان دهند یا خیر».
این تحلیل‌گرا مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: «این وضعیت سبب شده که نامزد‌های احتمالی بخواهند خود را دیرتر به مردم عرضه کنند و این هم از جهات دیگری زیان‌بار است. طبیعتا اگر مردم زودتر این افراد را بشناسند فرصت دارند که خارج از جار و جنجال‌های انتخاباتی درباره آنان مطالعه و بررسی کنند، اما وقتی در آستانه انتخابات باشیم و تبلیغات شروع شده باشد این فرصت از دست می‌رود و به اطلاعاتی که از این طرف و آن طرف به گوششان می‌رسد و بعضا هم با همان رویکرد تخریبی همراه است، اکتفا می‌کنند».
وی در پایان گفت: «باید توجه داشته باشیم که انتخابات یعنی بهترین فرصت برای رشد مردم و اشراف یافتن آنان بر نخبگان خود. اگر این فرصت از دست برود دیگر نتیجه چندانی به دست نخواهد آمد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها