کد خبر: 616222
تاریخ انتشار :

خشم ارمنستان از نمایش غنایم جنگی در جمهوری آذربایجان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در روز دوشنبه از نمایشگاه غنایم و تجهیزات نظامی به دست آمده از نیروهای ارمنستان در درگیری سپتامبر ۲۰۲۰(مهر ۱۳۹۹) دیدار کرد که در آن صدها کلاهخود فلزی نظامیان ارمنی کشته شده به همراه تندیس های مومی آنان به نمایش گذاشته شده بود.

این نمایشگاه که قرار است بر روی بازدید همگان گشوده شود، موجب خشم ارمنستان شد به گونه ای که ارمن تاتویان دادستان، آن را اثبات سیاست نسل کشی باکو دانست و گفت: گشایش این نمایشگاه آشکارا نفرت نهادینه جمهوری آذربایجان نسبت به ارمنیان را تائید می کند.

در درگیری ۴۴ روزه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ششم مهر ماه سال گذشته (۱۳۹۹) آغاز شد، ارتش جمهوری آذربایجان توانست سرزمین های تحت اشغال خود را از دست نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه گذشته با امضای توافقنامه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت و طبق آن صلح بانان روسیه در کوریدور "لاچین " واقع در قره باغ که تنها مسیر ارتباطی میان ارمنستان و شهر خانکندی مرکز منطقه قره باغ کوهستانی است، مستقر شدند.

شب ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ۹۹) ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیانیه ای را در مورد توقف جنگ امضا کردند که طی آن ایروان قسمت قابل توجهی از قره باغ و همچنین هفت منطقه دیگر را به جمهوری آذربایجان منتقل کرد. در حقیقت، در مقابل، ارمنستان چیزی به جز پایان جنگ، که طی آن بیش از ۲۵۰۰ نفر را از دست داد، دریافت نکرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها