کد خبر: 616322
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

داریوش قنبری: ممکن است در لحظات پایانی نامزد جدیدی وارد انتخابات شود/ اصلاح‌طلبان باید بر بازسازی اعتماد عمومی نسبت به خود کار کنند/ مسئولیت مشکلات موجود پای اصلاح‌طلبان نوشته شده است

داریوش قنبری: ممکن است در لحظات پایانی نامزد جدیدی وارد انتخابات شود/ اصلاح‌طلبان باید بر بازسازی اعتماد عمومی نسبت به خود کار کنند/ مسئولیت مشکلات موجود پای اصلاح‌طلبان نوشته شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: کمتر از یک ماه به ثبت‌نام نامزدهای انتخابات باقی است و هنوز مشخص نیست که چه افرادی از سوی جبهه اصلاحات روانه انتخابات می‌شوند؛ این موضوع به خصوص زمانی تشدید شد که سید حسن خمینی، یکی از افرادی که بسیار مورد توجه اصلاح‌طلبان قرار داشت، متعاقب توصیه رهبر انقلاب تصمیم به عدم حضور در انتخابات گرفت.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره وضعیت کنونی انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «نامه‌نیوز» گفت: «شرایط فعلی نامزدهای اصلاح‌طلبان تا این لحظه مبهم است و مشخص نیست که اساسا چه کسانی تمایل دارند در انتخابات نامزد شوند، چه رسد به آنکه بدانیم چه شخصیت‌هایی نامزد می‌شوند و در نهایت بر چه فردی اجماع خواهد شد. اکنون حضور آقایان جهانگیری، ظریف، عارف، پزشکیان و لاریجانی بیش از دیگران جدی است و اصلاح‌طلبان بر روی اینها بحث و نظر دارند اما واقعا معلوم نیست در ادامه مسیر چه خواهد شد».

او ادامه داد: «ممکن است از نام‌هایی که ذکر کردم کم شود و البته نباید نادیده گرفت که حتی این احتمال وجود دارد که در لحظات پایانی انتخابات یک نامزد جدید وارد شود و حتی بر او اجماع صورت گیرد».

این فعال سیاسی درباره ضرورت‌هایی که اصلاح‌طلبان باید تا انتخابات رعایت کنند، بیان کرد: «فعلا اصلاح‌طلبان باید روی این موضوع کار کنند که نامزدشان چه ویژگی‌ها و چه برنامه‌هایی داشته باشد. باید در پی فردی باشند که توان اجرایی بالایی داشته باشد و بتواند بر وحدت درونی اصلاح‌طلبان بیفزاید».

او درباره میزان اعتماد جامعه به اصلاح‌طلبان اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان باید بر بازسازی اعتماد عمومی به خود کار ویژه کنند زیرا گرچه جبهه اصلاحات به طور رسمی دولت را در اختیار نداشت اما مسئولیت مشکلات سال‌های اخیر پای اصلاح‌طلبان هم نوشته شده است و مردم از آنها می‌خواهند در قبال مشکلات موجود پاسخگو باشند. متأسفانه عملکرد نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم هم قابل قبول نبود و در عین حال که حدود یک‌سوم از نمایندگان اصلاح‌طلب بودند اما واقعیت این است که مجلس دهم به مجلسی با یک فراکسیون قوی اصلاح‌طلبی همراه نشد و انتظار مردم را برآورده نکرد. همه این‌ها زمینه بی‌اعتمادی مردم به اصلاح‌طلبان را فراهم کرد که باید برای جبران این بی‌اعتمادی تلاش‌های گسترده شود».

او درخصوص عملکرد دولت روحانی هم خاطرنشان کرد: «انتقادهای زیادی به دولت آقای روحانی ابراز می‌شود اما واقعیت این است که دولت روحانی مقصر همه مشکلات نیست. تحریم‌هایی که با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا بر ایران تحمیل شد، بحران کرونا و مشکلات غیرارادی دیگر از بدشانسی‌هایی بود که دولت با آنها مواجه شد اما به هر حال مردم در یک دید کلی دولت را مقصر می‌دانند و تبع آن مسئولیت را بر عهده اصلاح‌طلبان می‌پندارند زیرا دولت فعلی مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود».

قنبری در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان باید تبیین کنند که همه رفع مشکلات در اختیار دولت نبود و باید بکوشند تا با اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی زمینه بازسازی اعتماد عمومی را فراهم کنند تا در چنین شرایطی مردم به نامزد نهایی‌شان اقبال نشان دهند؛ وگرنه اگر این اعتماد بازسازی نشود، نامزد نهایی هرکه باشد، رأی‌آوری‌اش دچار مشکل می‌شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها