کد خبر: 616403
تاریخ انتشار :

تغییرات چشمگیر در جبهه مأرب یمن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند سلطه خود را بر همه مواضع حساس در شمال غرب یمن تکمیل کنند و نیز توانستند از دو محور به پایگاه نظامی" صحن الجن " ، نزدیک شوند.

در این حال، درگیری های شدید میان این نیروها با نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی در دورترین نقطه شرق منطقه صرواح روی داد و این درگیری ها باعث شد که ارتش و کمیته های مردمی یمن، مساحتی گسترده از ساحل دریاچه سد مأرب را تحت کنترل خود در آورند.

این تحولات باعث شد که سلطان العراده، استاندار دست نشانده مأرب روز چهارشنبه به منصور هادی اعلام کند که شهر مأرب در آستانه سقوط قرار گرفته است.

همزمان با آن برخی از رهبران قبایل که همچنان در صف نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی می جنگند، به سمت صنعاء پایتخت یمن رفتند تا قبل از اینکه زمان را از دست بدهند، مناطق خود را از این تحولات دورنگاه دارند، زیرا آن ها به خوبی می دانند که سقوط جبال الخشب به دست نیروهای صنعاء، به منزله سقوط یکی از مهم ترین مناطق راهبردی در غرب این شهر است.

این درگیری ها در 24 ساعت گذشته، از جبهه های شمال غرب مأرب به جنوب غرب و شمال آن منتقل شده و شدت یافته و با این حال، جنگنده های ائتلاف سعودی - اماراتی به حملات هوایی خود ادامه می دهند و ارتش و کمیته های مردمی توانستند که جبال الخشب را تحت کنترل خود درآورند.

همچنین با تسلیم دو گردان نظامی و تحویل تجهیزات خود به نیروهای یمنی بعد از محاصره شدن از سوی این نیروها ، سلطه بر جبهه المشجح تکمیل شد.

نیروهای هادی کنترل "تلّة الخشب " و"جبال الخشب" را از دست داده اند و از برخی مناطق در شمال غرب شهر مأرب عقب نشینی کرده اند.

در این حال، برخی از مناطق واقع در جبهه های غرب مأرب از جمله "الطلعة الحمراء" صحنه درگیری های شدید با استفاده از انواع مختلف سلاح بود.

بنابراین درگیری ها عملا در اطراف مناطق غربی مرکز استان جریان دارد و دیروز به مناطق السويداء وخلفان وذات الراء والوايت والمحرق واقع در نزدیکی اردوگاه صحن الجنّ منتقل شد.

در همین ارتباط و درتلاشی برای کاهش فشار از جبهه های پیشرفته نبرد در غرب مأرب و شمال غرب آن، نیروهای منصور هادی سه شنبه شب و صبح چهارشنبه تلاش کردند تا جبهه های جنوب و شمال این شهر را به ویژه در مراد و العلم درگیر کنند اما در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.زیرا نیروهای ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند که عناصر آن ها را در شرق العلم الأبیض محاصره کنند و دراین درگیری ها ، "سیف عبدالرب الشدادی" فرمانده " تیپ 159 پیاده نظام در درگیری های جبل مراد به شدت زخمی شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها